Träning, husvagnssemester och goa vänner

Hur var det där med återhämtning som jag skrev om? Lika viktigt som träningen så var det ja! I morse försökte jag mig på ett tredje löppass den här veckan och det slutade med träningshaveri. 5 km skulle det bli men det blev 2 sen fick jag lov att gå, benhinnorna ville inte springa något mer den här veckan tydligen. 
Jag kände att benen inte ens skulle klara en promenad så det blev till att köra hem och ta en cykeltur i stället. 
Det är ju tur att det finns alternativ i alla fall och cykelturen gick bra. Cyklade med fokus på benstyrka idag, alltså högsta växel tills mjölksyran svider i låren! Fast jag tog det lite lugnar så jag inte kräktes den här gången i alla fall. 

I lördags packade vi hela dagen och sent på eftermiddagen var bil och husvagn packade och vi kunde starta vår resa till Dalarna. 
Min chrysler med en liten 2,4 l motor var ganska plågad med stor husvagn efter. Det gick åt jäkligt mycket bensin och det gick verkligen inte fort. Två gånger kom vi upp i 80 km/h och det var en nerförsbacke, annars låg vi runt 60 km/h. Fast allt har sina fördelar, på det sättet hinner man med att se naturen :) 

Detta var första husvagns semestern för vår familj och jag sa redan innan vi åkte att vi får se hur det går. Husvagnen kanske skulle vara till salu när vi kom hem. Självklart är det en enorm skillnad att bo i ett hus på 280 kvadratmeter och sen tränga ihop sig på 15. Det gick hur bra som helst faktiskt och barnen tyckte att det var ganska mysigt. Nu satt vi ju inte i husvagnen utan vi sov där. 

Dagarna uppe i Dalarna spenderade vi tillsammans med våra goa vännner. 

Micke, Mats och Neo 
Kollar man så kan man ana att det är släkt Micke och Mats 

Vi låg på en fin camping vid vattnet där fanns också en fin strandpromenad som jag utforskade med en löptur. 

Vi hann trotts flera dagar i Dalarna inte träffa alla men det kanske blir repris på en sån här semestervecka även nästa år.  

Gustav var hemskt stolt när även han fick hålla Neo 

Vi avslutade resan med ett besök på Aqua Nova i Borlänge
Har du vägarna förbi Borlänge så rekommenderar jag verkligen ett besök där!

Även om jag faktiskt sovit helt okej i husvagnen var det skönt att somna i sin enen säng när vi kom hem. 

Igår hade jag en sån där trött dag när man inte orkar med sig själv knappt och då får man ju vara tacksam att man faktiskt har semester så man kan välja att ta det lugnt.

Nu ska det bli en dusch efter cykelturen. 
Sen ska denna ny investering invigas, ska nog damma av de där två pocketböckerna jag köpte i våras också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar