Shopping, milen och semester

I torsdags var Emil och jag till Karlstad på shopping. Han har växt så mycket att han inte har några kläder längre.  

Vi startade dagen med fika. Vi var i Karlstad lite för tidigt så inget hade öppnat än. Det fanns till anledningarna till Karlstadresan, bilen skulle in på verkstad. Jag skulle äntligen få centrallåset fixat. Jag har bara väntat på att Chrysler i USA ska prioritera mitt lilla centrallås och skicka mjukvaruuppdateringarna som behövdes. Ni förstår vilken hög prioritering en kund på andra sidan Atlanten har va? 4 månader har jag väntat men nu ska jag inte gnälla längre utan vara glad för mitt lås funkar!!! 

Precis när vi satte oss ner vid fikat fick jag ett sms från KappAhl att det hade halva priset på reapriset, så Emil plockad på sig en massa T-shirts  och shorts. Mamman fick en sommar klänning men bästa inköpet för mamman blev en ny cykelhjälm

Som matchar min cykel!

Hela torsdagen förberedde jag mig för vad som skulle komma. Jag hade bestämt mig för att springa en mil. Efter alla höftproblem är det 6 månader sist och jag var inte helt säker på att detta skulle gå 

Men det gick och med tiden 1:16:41 som bara är 4 minuter sämre än min bästa tid på milen är jag mer än nöjd!

Igår väntade ett 12 timmar på coopan innan det äntligen blev semester.

Hemma väntade detta mig. 

Mannen i mitt liv serverade en drink och hemgjord sushi.

Tror inte jag kan fatta att jag faktiskt har semester nu!

Nu är resan betald i september reser hela familjen till Zakynthos i Grekland!

Detta ska bli helt underbart men först ska det bli helt underbart med lite semester här hemma. I kväll eller i morgon åker vi till Dalarna med husvagnen. Det ska bli spännande och se vad barnen kommer att tycka om detta!! Fast ska vi komma i väg är det dags att börja packa nu! Sho

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar