Cykel, bad och Gös

En vecka kvar till semester men idag är var jag ledig efter att ha haft jobbhelg. Lediga dagar ska utnyttjas så mycket som möjligt. 

Startade dagen med lite frukost och sen ett träningspass tillsammans med syster.
Även om vi kom i väg tidigt i morse var värmen en plåga och det var tungt och jobbigt från fösta metern men nästan 4.6 mil är inte så illa trotts värmen!

Precis lika illa var det i lördags när jag skulle springa.
 
Tanken var att det skulle bli 5 km men jag orkade inte det var för varmt ute. Jag fick till och med stanna och gå en stund. Så jag rekommenderar inte +28°C ute när man ska löpträna! 

Dagens sysselsättning passade mycket bättre i varmt väder än att springa.
Jag tog med mig trollen och picknickmat sen satt jag i min nya brassestol hela eftermiddagen och lösta korsord! 
Behöver inte förklara mer utan ni förstår... <3 mys

För att hitta ett bra träningspass får jag gå tillbaka ända till onsdag förra veckan då cyklade jag detta

Så nöjd med detta! Grejen är den att det är inte bara att träna har jag märkt. Jag börjar bli gammal, nej okej 37 år är kanske inte gammalt men jag är inte 25 år längre och det märks. Framför allt finns det något som heter återhämtning och jag har inte varit så bra på att låta kroppen återhämta sig. Återhämtningen är lika viktig som träningen. Om jag inte fått tillräkligt med återhämtning så går träningspassen liee sämre och sämre. Det kan vara så tydligt speciellt på löpningen. Jag ska springa i 5 km på 34 minuter och två dagar senare kämpar jag som en blå men det blir 38 minuter i stället. Då vet jag att jag borde vilat en dag till.  

Troligen redan på 1200-talen men med säkerhet på 1500-talet bröt man silver i gruvorna i Hornkullen utanför Nykroppa. Det är 1 mil från oss och jag har i många år sagt att vi ska åka dit. 

Här om dagen blev det av. Här ser ni den så kallade dödskalle grottan. Emil frågade mig: Du mamma kör du något tema den här sommaren att vi ska åka och kolla på hål i marken? Han syftade på jättegrytorna och nu dessa silvergruvor. :)

Det var kallt nere i gruvan.

Så lite fika :)

Helgen som gick var ju jobbhelg men vi hann med en tur ut med båten. 

Vi fiskade gös. Vi fick ganska många men bara två som var tillräckligt stora så man fick ta upp dem. För mig var det alltså mitt livs fösta gös!

Gösen fick bli söndags middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar