Tid, Lollo och Morbergs rosé

Är det något som jag och min man inte har så är det tid. Han jobbar borta hela veckorna och jag jobbar varannan helg. Jag brukar säga att kvalitén på den tiden man har är viktigare man kvantiteten och det tror jag på. Fast ska jag vara ärlig och det ska man ju, så har vi fruktansvärt lite tid och idag fick jag en väldigt dålig nyhet. Med nya schemat på jobbet så försvinner ytterligare en ledig dag tillsammans i måndagen så nu kommer vi ha 3 hela dygn ledigt tillsammans i månaden :(
Fast vi kommer ha de bäst de där tre vi kommer ha så klart :)

Som vanligt är det fullt upp och jag menar verkligen fullt upp. Jobbar jag inte så är var enda dag planerad, fast jag hinner i alla fall träna som det är just nu!! Idag har jag varit till stan med Lollo. Vi hade en massa ärenden. Först var jag till banken och fick klart med allt som ska skrivas och fixas för att jag ska ha tillgång till BK-Filippas konto, så i morgon har jag nog att göra någon timma med bokföringen tror jag. 
   
Sen lunchade vi! Vi hade mysig men vi sa inte så mycket varken Lollo eller jag var på tal humör men det är väl underbart att kunna sitta tyst tillsammans och ändå ha det bra! 

Sen gick vi på stan en liten stund, vi passade på att köpa en gravdekoration  
och åkte ner till graven och tände ljus. Sen hade Louise tid för att ta hål i öronen. 

När vi kom hem var jag sugen på att få mitt vitrinskåp på plats. 
Det passade så bra där! Som om det var gjort för att stå där... ja det är ju det Micke fick ju bygga om väggen för att jag skulle kunna ha mitt skåp där!! :)

Det fick bli en löptur också, jag har vilat benen för lite sen sist så det var tunga ben idag. Jag vill så mycket men benen ville ar tunga idag och det gick sakta men 6 km är väll en okej runda trotts allt! 
Avslutar kvällen med att prova Morbergs Rosé som får godkänt av mig. 



2 kommentarer:

  1. Ni gör så fint där hemma, men var står skåpet?, jag kommer inte fram till var det är.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Nu funkade det men vad krångligt, var för måste man förhandsgranska för att det ska funka,

    SvaraRadera