Livstecken, stress och pillan.eu

Ledsen Passagen men nu drar jag, efter 7 år har jag tröttnat på krånglet. Tycker jag hållit ut länge men nu har jag inte ens kommit in på min egen blogg på två dagar. Ingen driftinformation finns heller! Den gamla bloggen kommer få ligga kvar om någon skulle vilja gå tillbaka och läsa om när Magnus gick bort eller något annat.Idag har jag kostat på mig en egen domän.

pillan.eu

Att det inte funnits något livstecken från mig på bloggen på länge kan jag inte bara skylla på passagen dock. Utan det beror mest på att det är mycket nu!Det har varit så mycket att jag måste bromsa lite nu. Jag knappt inte hunnit träna!! Jag är lite allergisk mot just de orden och nu säger jag dem själv.Att hinna träna handlar om att prioritera och ska sanningen fram så är det så att när man inte hinner så prioriterar man annat istället. Sen kan man ha massa anledningar till att man gör det, man kanske helt enkelt inte har lust att prioritera någon träning. Men just när man säger att man inte har tid så kliar det liksom på mig.Även om jag vill prioritera att träna så har jag de två senaste veckorna inte tränat så mycket jag skulle velat för jag har prioriterat saker jag måste som att jobba, möten på skolan, BUP, tandläkaren och barnen. Fast tro inte att jag inte tränat alls, Igår blev det en 7 km lång löptur i höstrusket. 


Regnigt och blött men faktiskt väldigt varmt ute, så min nya varmare löptröja var på tok för varm kände jag. Målet den här veckan är att hinna med 2 löppass vilket då blir ett mer än förra veckan. Fast jag är sjukt nöjd över just det passet förra veckanFörbättrade mitt personbästa på milen med 6 minuter. Jag är så stolt över detta! För 7 månader sen rökte jag en ask cigaretter om dagen och orkade springa 500 m på sin höjd. Jag har gjort en otroligt stor förändring av mitt liv och min hälsa.

I morse väckte jag barnen sen kröp jag ner i sägen igen. In kommer då en skit förbannad Linnéa: - Vad har du gjort med min OnePiece mamma? Jag kollar yrvaket på henne. Hon har på sig sin nya Piece som är mönstrad som en snöleopard, Linnéa favorit djur. Jag ser på en gång vad som är fel, den har krympt och är 1 dm för kort i benen nu. Jag svarar: - oj då förlåt gumman, mamma har torktumlat den. Linnéa fortsätter: ååå jag blir galen på dig mamma, jag kan ju inte ha den här något mer!!! Så sänker hon rösten och fortsätter:- fast jag älskar dig ändå. Sen är hon ute ur rummet och kvar på sängen ligger Piecen, två sekunder senare kommer hon in i nya kläder, ger mig en puss och säger: jag drar nu mamma!

Stolt visar hon upp sin smörkniv hon gjort i slöjden!

Sen var det då detta med mitt kök som varit en lång följetong ända sen det kom i torsdags. Det har fattas grejer, det har kommit fel grejer vi har åkt fram och tillbaka till Karlstad flera gångerMen det går framåt i alla fall.

Jag känner mig lite stressad just nu och barnen tycker att jag är grinig ibland. Det har jag inte alls någon lust att vara, jag vill vara en glad mamma! Det är mycket nu, Louise och jag har pratat gymnasieval hela eftermiddagen. Jag har varit ner till stan och hämtat ut mitt körkort, jag har målat den öppna spisen en sista gång, fixat mat och prioriterat att blogga. I måndags skulle Gustav och jag ha en mysdag i Karlstad efter vi varit på sömnutredningen på BUP men då blev stackars syster sjuk så det blev ilfart hem.
MAX hann vi med för det hade jag lovat.


I tisdags var jag till veterinären och kastrerade Nicki,
medan hon sov passade jag på att hälsa på min pappa och sen köpte jag kakel och de skåp som fattades på IKEA, sen hem. Så igår och idag skulle jag njuta av min ledighet men så blev min andra arbetskompis sjuk så nu blev det inget kvar av min ledighet alls. Jag var även ute och jobbade i lördags för att jag hade sjuka arbetskompisarJust nu känns det lite tungt att ladda för en 6 dagars arbetsperiod när det inte känns som om jag varit ledig alls.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar