Kinan, farmor och mörk på kvällen

Pratade precis i telefon med min älskade make. Han frågade om jag hade haft en bra dag och det har jag verkligen. Om en perfekt dag får 10 poäng så får denna dag en 8. Först tänkte jag ge dagen 9 poäng till jag kom på att jag faktiskt var till tandläkaren i morse och det drar ju ner poängen en del del. Sen är ju inte Micke hemma så det drar också ner poängen. 
Trollen har höstlov och minst en gång per lov ska vi äta Kinamat tycker jag! Ingen av dem protesterar kan jag säga. Älskade ungar! Prat och skratt.   
Sen åkte vi till farmor, vi har inte varit där på väldigt länge och jag har verkligen saknat henne. Massa fika blev det som vanligt. Trotts att vi precis ätit kinamat så fick barnen ner en hel del av farmors goda bullar! Jag känner mig alltid varm och trygg hos farmor. Där duger jag alltid precis som jag är. Där kan man sitta i flera timmar och prata om allt möjligt.  

Under tiden vi var hos farmor, så hade vi elektrikern hemma. Så när vi kom hem hade jag el i mitt kök och till helgen får jag förmodligen även vatten!  

Det börjar närma sig slutet på vårt köksprojekt och efter detta behöver vi semester! 

Det fick bli en liten springtur i kväll 

Det gick väldigt bra nästan inte ont alls!!

På vägen hem från farmor hade barnen och jag ett långt samtal om Magnus. om när han gick bort och hur de känner när klasskompisar frågar om deras pappa. De är viktiga de här samtalen. Viktigt att jag berättar igen och igen. Vet inte hur många gånger jag berättat om Magnus sista dag men jag tror de behöver få höra det igen och igen. De blir ju äldre och behöver bearbeta varje gång de blir äldre på något vis. Louise blev ledsen när vi pratade idag. Det är inget kul att se att de blir ledsna men samtidigt är det ju okej att vara ledsen för självklart så saknar vi honom jätte mycket allihop. Det spelar ju ingen roll hur långt vi kommer i vårt sorgearbete och hur starka vi än är så kommer vi ju alltid vara ledsna över att Magnus inte finns. 
Kram Pillan

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera