Norrsken, gofika och loppisfynd

En gång som barn såg jag norrsken, sen dess har jag önskat att få se det igen. Jag har varit ute när det ska ha varit där men nej jag har inte sett något men så i måndagskväll åkte Gustav, Ninni och jag ut på Norrskensjakt och ja vi såg det!
Knappt synligt med blotta ögat men med dagens mobilkameror som både har lång slutartid och hjälper till att låsa fokus kan man få en bild på ljusfenomenet.

    

                 

Jag hade kunnat stanna ut mycket längre men jag får vara glad att de följde med över huvud taget mina trollungar.  
Jag tog en eftermiddag off från jobbet i tisdag. Gick på loppis och tog med mig Linnéa på gofika på Bageriet. Jag gjorde ett riktigt fynd tycket jag. Hittade 19 små glas som jag ska använda när jag bjuder på plockmat och kanske servera olika sorters pannacotta i eller något annat gott. 

Jag tror jag skrivit om dem förut, jag följer Minimalisterna på Insta och på deras hemsida. Nu är jag inte minimalist 🙈 men jag gillar tänket. Att de saker man har ska man använda sen om det är 19 glas man har användning för så är det okej. Vilket betyder att jag borde göra något åt mitt förråd i källaren som är helt fullt i grejer. Saker som bara står har en förmåga att ta energi. 

Förra året gjorde jag en stor vår rensning i alla förråd. Jag kastade så himla mycket saker. Min plan är att göra lika dant i år. Kanske jag inte ska kasta lika mycket utan kanske försöka sälja en del. För förra året var det så mycket grejer att det blev helt oöverskådligt så det blev tippen på det mesta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar