Bison, SPA och bästa vänner

Förra veckan var jag och Micke till en vän till oss som föder upp Bison. Det ska bli väldigt spännande att prova detta. Han har startat en liten gårdsbutik. Så har ni vägarna förbi Värmland i sommar och vill så besök Älgnäsgård. 

Vilken helg jag haft 😍 Jag och Therese har varit på SPA i Vadstena. Vi har känt varandra i 43 år och varit vänner nästan lika länge. De första åren  var vi väll inte helt överens om i vilken turordning man åkte rutscharna men så länge vi inte gäller rutschkanor har vi varit överens. 😂
Vi åt supergod mat, drack bubbel, skrattade och pratade. Så jag kom hem igår fyllt av energi. 

Hur håller man ihop i 43 år? För livet tar ju oftast en åt olika håll och man lever olika liv. Therese flyttade till England efter gymnasiet och jag fick barn tidigt. Vi levde verkligen helt olika liv. Ibland funderar jag på om det inte var just det att hon flyttade långt bort som gjorde att vi höll ihop. För det är ju oftast just när man slutar gymnasiet som man tappar kontakt med många. Hon var hemma så sällan under de åren men när hon kom hem prioriterade vi alltid att ses även om det inte blev jättelänge så prioriterade vi det. Vår vänskap har också alltid varit kravlös och vi har alltid på något sätt kunnat ta vid precis där vi slutade. Vi har nog i grund och botten nästan exakt samma värderingar och grundsyn på livet. Men den största framgångsfaktorn är nog att vi båda tyckte vänskapen varit viktigt och prioriterat den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar