Växter, Cava och en husvagn

Grattis till SM-guldet FÄRJESTAD!!

Nu är jag ingen hockeyfantast eller en trogen supporter men när SM-guldet kommer hem till Värmland är det klart man blir en smula stolt över dem!

Det är försommar nu! Vi har varit till våra vänner i Dalarna på årets "köpa in plantor till växthuset resa" Det blev physalis, en vinbärsbuske, gurka och jordnöttsplanta. Det är lite roligt för de har lite annorlunda växter som är kul bara för att få testa.

Det blir en del trädgårdspyssel så här års och Micke och jag har nu äntligen byggt en ny bur till Lillis.

Vi har också varit i väg på Vin och Deli. Det är så roligt att provsmaka drycker man liksom inte skulle köpa själv bara för att prova. Min favoritdryck nom vi ska prata om alkohol är Cava som är som Champagne fast billigare och inte tillverkad i Champagne distriktet. På mässan passade jag på att prova flera olika Champagner i många olika prisklasser och jag kom fram till att ju dyrare och äldre än Champagne är ju mer bröd smakar dem och jag gillar inte brödsmaken. Så jag kom fram till att jag gillar inte Champagne helt enkel.
Detta är mitt bästa Cava tips!!! Absolut godaste Cavan. 

Sen måste jag berätta en sak till. Jag har gjort något som jag aldrig trodde jag skulle våga. Jag blev inbjuden av Pro att berätta på deras årsmöte om avgiften för hemtjänst. Så jag utmanade mig själv och gjorde det. Inför 80 personer!! Jag var helt slut efteråt men väldigt stolt över mig själv som vågade. 

En sak till, vi har sålt vår husbil. Inte för att jag inte gillade den för jag älskade min husbil. Tyvärr räckte dock inte tid till för att vara ute så mycket som jag skulle vilja. Förra året kom vi ut 3 gånger och en husbil kostar ganska mycket även när man inte använder den. Så efter många om och men och disfusioner så bestämde vi oss för att köpa en husvagn istället och efter att ha tittat på säkert 3000 blocket annonser så hittade vi en vi ville ha och nu är den hemma hos oss. Jag tänkte sova i den hemma på gården men det kändes lite väl tokigt fast till helgen ska jag och barnbarnet sova i den. Det blir premiär då även om det är hemma på gården. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar