Påsk, körkort och vårtecken

Påsken har passerat och våren är på gång. Vi hade äran att få besök av världens sötaste påskkärringar. Nu kanske jag inte är helt opartisk men jag är helt säker på att det inte finns någon som kan slå dem i söthet 😍

Ibland händer inte inte så mycket utan livet har sin gång även om det snurrar på ganska snabbt. Sen så händer kan allt hända på en gång. Lillsonen har varit arbetslös sen studenten men på en vecka klarade han sitt körkort och fick jobb. Han hade haft körkort i 10 dagar när han fick med sig en firmabil hem och fick köra själv ut ur Stockholm. Det var jag inte om jag hade velat göra fast jag haft körkort i över 25 år 🙈 Jag är så stolt över honom och så glad att jag inte behöver övningsköra något mer. I alla fall inte på ett tag. 

Lite andra vårtecken är att in kära make fyller år. Vi firade honom med att göra Laxtacos, till det gjorde jag en mangosala som var to die for enkel som tusan också. 
  • Mango
  • Mynta
  • Honung
  • Salt
  • (chili flacks) 
Andra härliga vårtecken är att bingosäsongen drar igång. Egentligen tycker jag inte att själva spelet är så roligt men det är så avkopplande att bara sitta där och göra just inget en sund. 

Vi brukar börja grilla ganska tidigt, så fort man kan stå ut utan att frysa halvt ihjäl. Det brukar bli så mycket i början av sommaren att vi är trötta på grillat i mitten av juli. Förut har det ändå begränsats av att jag har gasolskräck men jag har nu kommit så långt att jag trotsar sen och ändå grillar. 

Att Lollo kommer hem och firar påsk är kanske inte ett vårtecken men det är väldigt mysigt att få ha henne hemma lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar