Stress, hjärtslag och shoppingfri

Idag har jag gjort det jag behöver mest av allt just nu, försökt återhämta mig. 

Just nu är mitt jobb rent ut sagt för jävligt, vi måste göra något åt den rådande situationen väldigt snart annars kommer jag att bli sjuk!
I torsdags vaknade jag med migrän. Jag är i princip aldrig hemma från mitt jobb, jag tillhör den där sortens idoiter till människor som går och jobbar fast de är sjuka!! I torsdags gick det verkligen inte, jag hade kräkts om jag tvingat mig. 

För att då gnälla lite till när jag ändå håller på så fick jag lov att ringa doktorn om min mage. 
   
Det var nog inte gallan som är problemet även om smärtan sitter under höger revbensbågen. Det troligaste är att jag fått en rejäl magkatarr. Jag fick Omeprazol utskrivet och har nu ätit det sen i tisdags och jag är bättre. Även magkatarren kan ju återkopplas till hur jag mår just nu och det enda problemet i mitt liv är jobbsituationen. De är verkligen ingen plats för en hjärntrött och utmattad människa.  

Nu över till den delen av livet som gör att jag inte går under just nu, min familj!

Gustav och Linnéa hade sportlov förra veckan och jag jobbade alla dagar utom onsdagen. Det blev en väldigt intensiv dag men den bästa på länge. Jag hämtade Ellie redan efter jobbet på tisdag hon skulle få sova hos mormor för jag hade sett att kommunen ordnat så att Lek och Luft från stan flyttat in i sporthallen under sportlovet. 
Så när de slog upp portarna på onsdagen tog jag med mig Ellie och lekte. I två timmar hoppade hon och for omkring. Så lycklig unge! Underbart roligt att få ha henne för mig själv en stund. 

Sen på eftermiddagen tog jag med mig mina troll till stan Gustav behövde nya jeans så det blev det 
och Kinamat såklart. Eftersom jag bjöd på mat tvingade jag dem att vara med på kort och att le. Ser det inte helt naturligt ut så säg?? hahaha

Som jag skrev har jag ägnat den här dagen till mig själv och till att tänka och vara självsam. 

Jag har suttit och ritat och skrivit i min lilla bok
Till alla jag älskar. 
Någon konstnär blir jag inte men det är så rogivande att måla. 

Som jag skrivit om innan så vill jag bli mer minimalistisk eller jag vill uppskatta sånt jag har. Jag vill ha tid, inte prylar. Jag vill känna och uppleva. 
Jag hade en shoppingfri februari och det gick bra. Jag antecknade sånt jag behövde köpa och kollade av listan nu i slutet av månaden. 
Det blev tre inköp för totalt 105 kr
En visp
En sladdhållare
Ett par örhängen.

Nu har jag tänkt att köra en shoppingfri månad till! Jag känner en väldigt tillfredsställelse i att uppskatta det jag har. Mina reglar är enkla
Jag får inte köpa, kläder, smycken, heminredning. Är det något jag vill köpa anteknar jag det och sen i slutet av månaden kollar jag genom den listan och köper det som fortfarande känns nödvändigt. Jag får köpa, mat, presenter, saker till mina barn, förbrukning som shampoo tvål och smink men bara när något är slut. Jag får inte köpa 6 nya läppstift för att jag får ett infall. 
Visst är hon vacker min Lillis! Henne uppskattar jag mycket att jag har! 

Om jag spar något på detta har jag tänkt att lägga undan till kontantinsatsen på en nyare husbil. Det låter motsägelsefullt att jag vill byta husbil mitt i när jag säger att jag njuter av att konsumera mindre. 

Jag älskar verkligen min husbil, hon är frihet för mig, ledig tid och semester. Fast när man haft husbil ett tag kommer man på vad som är praktiskt och vad som är mindre praktiskt. Att ha en säng vi inte måste bädda ihop varje dag skulle vara väldigt skönt. Det vore bra med förvaringsutrymme från utsidan för utemöblerna och grillen. Så man inte måste flytta runt allt när man ska lägga sig eller ska vara inne i husbilen. Någonstans att ha skor vore också bra. Jag vet att det låter som ett minimalt problem men det är verkligen inte det. Är man några stycken så blir det ett problem på en gång. 

Igår hade jag fullt hus,  
mamma bjöd på mat och tårta. Hon har fyllt år min lilla mor

Vet ni vart detta är? Det är Lofoten! 
Dit vill jag åka i sommar om det blir i en nyare husbil eller i vår gamla skrutt det återstår att se! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar