Balans, uppfölning och tillsvidare

En gång i tiden var jag väldigt sugen på att köpa en sommarstuga. Jag är själv uppväxt med att vi hade en sommarstuga. Det var 100% sommarlov för oss barn men för de vuxna skulle gräset klippas och trädgården skötas. Därför bestämde Micke och jag oss för att prova på livet med husbil och det kom att bli något som i alla fall jag älskar väldigt mycket.

På torsdag får jag hämta hem henne!
mitt 8,6m långa och 4,5 ton tunga monster! Jag ser så fram emot att få åka ut. Cykla i skogen, promenera, sitta med paddan, lyssna på musik, dricka vin, spela kort, titta på solnedgången, bara vara och samla energi!

Just energi och balans handlar verkligen allt om i mitt liv.
 
Att hitta en hållbar balans är precis det som jag och min arbetsterapeut ska jobba med.
Jag hoppas att detta ska leda till något bra och att jag på det här sättet få en insikt som i längden för med sig att jag aldrig mer drabbas av utmattning och depression.
Jag var även till min sköterska för medicinuppföljning. Det är nu en månad sen jag började med ADHD-medicin. Den största skillnaden är hur jag känner mig på morgonen. Jag har hela mitt liv varit totalt medvetslös när klockan ringt. Nu är det kanske inte så att jag hoppar ur sängen precis men jag kommer upp utan större ansträngning. Jag har mindre inre oro och jag känner mig lugnare överlag. Den enda biverkan jag känner av är att jag får ångest när medicinen går ut kroppen. Det kan bli så om dosen är för låg säger sköterskan, så därför har jag nu fått höja dosen.  

 

Fast lite vår och sol gör också skillnad.

En av mina lediga dagar blev det en riktigt lång promenad.
 
Vet ni vad? Från den 1 april är jag tillsvidareanställd!!

Det är lite lustigt att det på dagen då är 2 år sen vi stängde Coopan då. Det har verkligen hänt en del på de här åren och jag har både utvecklas och invecklats en hel del.
 
Vi har varit och firat min pappa också!
Min lilla pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar