LCHF, ont ont och lunch i Örebro

Två veckor på LCHF och det var inte bara blodtrycket som blivit bättre. Mina levervärden har också blivit väldigt mycket bättre!! 

Så i tisdags fick jag grönt ljus för att börja med min ADHD-medicin. 
Jag har fått starta med en väldigt låg dos och något tror jag faktiskt den gör för mig. Jag har fått den här sorten bara för att den liksom har både en snabbverkande effekt och en som räcker över hela dagen. För mig är det just att få till mina mornar som är problemet. Plus att i mitt jobb är tycket absolut störst mellan 06:30-08:00 och det är då jag verkligen behöver kunna ha fokus. Dosen ska höjas efter hand, de enda biverkning jag känt av är huvudvärk är så länge. 

Apropå biverkningar så har min tillbaka gång till LCHF haft en väldigt trevlig biverkan. Jag har gått ner över 2 kg i vikt vilket verkligen är en positiv biverkning. Jag har dock fått en liten negativ biverkning också. Det finns ett litet orkan som på latin heter vesica fellea. Den påverkas kanske inte av LCHF i sig om det inte vore så att man helt plötsligt började äta typ 10 ägg om dagen. Vad tror ni det är för organ? 

Japp ni har gissat rätt, det är gallan! Jag måste så klart söka vård för detta. För just nu är det skit besvärligt. Jag vågar inte riktigt äta något för jag får så jäkla ont. Hur ont det gör beror väldigt mycket på vad jag ätit och som sagt ägg går inte alls att äta. Fast tyvärr har jag inte hittat något som jag inte får ont av alls än :( 

I onsdags åkte jag till Örebro och hälsade på min Lollo.
Ibland längtar jag ihjäl mig efter henne och då är jag väldigt glad att jag inte har henne längre bort än att jag faktiskt kan åka till henne.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar