Pyjamas, Jul och tankar

Jag har bestämt mig för att inte förnya mitt domän pillan.eu vilket betyder att ni som använt det domänet för att komma till min blogg nu får lov att länka om till https://trollensmamma.blogspot.se/ Så lite som jag nu mera bloggar känns ett eget domän lite väl onödigt. Jag har länge funderat på bloggens vara eller inte vara och kommit fram till att det i alla fall ska få vara som den är. Det kommer att komma ett inlägg lite då och då. 

Idag har Micke och jag varit till stan och handlat. Jag byte lite julklappar som inte passade i storlek och så köpte jag mig en pyjamas 
Jag har så länge pratat om det och velat ha en som är tunn, kortärmad med långa byxor och ibland ska man ju ha lite tur. Nu var detta en julpjyamas men det syns ju inte ☺️ och bara 150 kr på Kappahl 👍👍

Idag fyller min fina syster Sandra och min lilla Ellie bebis år.
Ellie blir 2 år och henne ska vi fira i morgon. Vi har köpt två små presenter och sen har vi köpte en aktiefond och påbörjat ett månadssparande åt henne. Tanken är att tjejen ska ha liten pengar den dagen hon blir stor ❤️❤️

Det börjar bli dags att summera 2017. 

Det har hänt så otroligt mycket i år och jag hoppas verkligen inte att 2018 kommer bjuda på lika mycket förändringar. Både Micke och jag har bytt jobb under året och det hoppas jag ingen av oss gör under 2018. Jag hoppas få stanna kvar på mitt ABC. Även om jag lovar er att det är ett jäkligt tufft och stressigt jobb att jobba med korttidsrekrytering men det är förbannat roligt också. 

Jag tycker året har varit tuff, har inte haft någon sammanhängande semester och jag är inte så bra på detta med förändringar. Det tar tid för mig att vänja mig med nya saker och rutiner. Jag kommer inte avlägga något nyårslöfte eller det skulle väll i så fall vara att jag inte ska banta en enda gång under 2018 och bara väga mig 2 gånger på hela året, midsommar och nyår. 

Vi har förresten haft en väldigt bra jul. Jag fick ihop allt man bör och ska fast jag jobbar heltid nu mer. Allt julpynt och jag hann ju till och med baka lussekatter i år. 
Sillen blev inlagd och i år väntade jag till lagen hade svalnat. Jag rekommenderar er att göra det för det blir inte bra annars. Jag har provat!! 👎👎
Granen kom på plats och julklapparna inhandlades, trotts att jag jobbade 48 timmar under julveckan. 
 
Godisbordet fylldes
Mina fina barn kom hem ❤️❤️
Papperskrafset som Micke kallar det sattes upp. (Då är det julafton i vår familj) 
Skinka, rullsylta, Ribbe, ägg, gröt förberedes. 

Efter några timmar på jobbet på julafton.
Firades den sen som sig bör hos farmor i Pardis. Hon fyller 89 år i februari så det kändes inte mer än rätt att jag och Kristina (min förre detta svägerska) hjälpte till och fixade lite julmat i år. Hon är helt fantastisk farmor som ändå fixat med massa mat, efterrätt, tårta, bullar och så klart en hel hög med hembakade småkakor. JA och som vanligt var man så mätt att man nästan mådde lite illa på vägen hem. En väldigt fin julafton som vanligt med Magnus alla bröder, några av barnen kusiner och kusinbarn och Kristina förstås, genom goa Kristina. 

På juldagen samlades vi alla de mina hemma hos mig för att gemensamt laga det sista av maten. 
  
God mat och mys alla vår barn, alla mina systrar, mamma, pappa och allas vår älskade Ellie bebis. En helt underbar dag. Så mysigt och gott med mat och allt. 

På annandagen vaknade jag sent. Nu för tiden är 08:30 väldigt sent för att vara jag. Jag var helt slut som människa. Det fanns inget kvar av mig då och när inget finns kvar drabbas jag av ångest. Massa tårar som inte går att stoppa och inte kan jag vara nöjd med det jag fått till. Att alla vi hade en superfin jul, det ser jag inte då. 

Nej när ångesten slår till slår också självkritiken till och nog kunde jag gjort mer och gett mer, presterat lite bättre. När jag är slut kan jag inte se att jag gjort allt och att det är därför jag inte ens orkar med mig själv.  

Så det blev soffan för mig nästan hela dagen och sen blev det inte så mycket mer. 
jo en promenad blev det också. 

Jag var som tur var ledig tre dagar efter julafton och den 27 kände jag mig lite mer återställd. 
Min fina Ellie kom på besök! Jag skrapade bort den sista färgen och limmet i trappen så den är ju äntligen klar för att börja slipas. Det går framåt om än sakta.

Fast jag tycker jag är så gamla nu att jag borde lärt mig mer så finns det helt klart saker att jobba på. En av dem är att lära mig vila. Lära mig att förstå att återhämtning är viktigt. Nu har jag faktiskt lyckats vila den här helgen. Hade bestämt att den från början skulle vara kravlös och det har den fått vara. I morgon blir det pyjamas ända tills det är dag att ge sig i väg och fira ny år. Jag jobbar nyårsdagen så det blir en lugn och fin tillställning med mat och Bingolotto.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar