Hjärnskakning, Norgetur och matlagningsdag

Om man är mamma till en liten Linnéa med ADHD har man förutom att ha en helt underbar tjej som är den mest roliga, intensiva och energigivande person som finns att umgås med också en ständig oro.

Oro för att hon ska råka illa ut och skada sig. Den här helgen är hon till Sälen på skolresa och åka slalom. Det är direkt förknippat med oro, något som går snabbt och som man kan trilla. Även om det inte berodde på hennes livliga personlighet att hon bröt sin arm i Dovre på skolresan, så händer det oftast något. Så när jag hörde hennes lärares röst i telefonen igår hann jag tänka många tankar.....

Det var "bara" en hjärnskakning den här gången. Hon hade svimmat av och fått dubbelseende en stund. Jag är väldigt glad att hon hade hjälm. 

Så närmar vi oss jul med stormsteg. Micke och jag var till Norge igår, det finns en sak som Micke fått med sig som tradition där i från och det är Juleribbe.

Vi har ätit Ribbe till jul ända sen jag träffade Micke och det är nu mera ett måste. Lånad bild

Så här ser den ut och det slår de där torra revbenen med hästlängder som brukar serveras på svenska julbord.

När vi ändå var i Norge passade vi på att hälsa på Harald och Siri

Där blev vi bjudna på vofflor och brunost. Det var väldigt roligt att träffa dem. Jag hoppas vi kan ses till sommaren igen.
Jag fick så fina ullvantar av Siri som hon stickat. 
Så kom vi hem med lite andra Norska delikatesser.

Idag fick det bli en väldigt lugn dag, Micke har lagade mat hela dagen och jag har suttit i trappan och skrapat färg. Ja jag säger då det, jag blir aldrig klar i den där tappen. 

Micke gjorde som sagt massa mat så nu har även jag klart med mat när jag kommer från jobbet flera dagar till veckan. Verkligen jätteskönt att slippa göra det. Fiskgratäng, korvgryta och pastasås

Så kommer snart min Linnéa hem också. Längtar efter henne massor gjort nu, vill se att hon är hel och mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar