Dammallergi, Julgalan och Ullared

Dagen sak få börja med ett blankt papper. Eftersom det är långt mellan det jag skriver så har jag oftast börjat flera gånger utan att blivit klar och då har jag lite för många lika ämnen som liksom inte går att foga ihop.
Idag skulle jag har varit med pappas Gudde och faster Ann till skidtunneln i Torsby. Jag hade sett fram mot det jätte mycket! Så blev jag sjuk igår, fick ett astmaanfall. Jag har varit lite snorig men det kom helt oväntat. Jag förtränger alltid astman ända fram till jag inte får luft. Jag borde medicinera hela tiden och speciellt vid tecken på förkylning.

Efter 15 Betapred och en del Bricanyl fick jag i alla fall luft igen.
Det som utlöste det hela var att jag städade igår. Lizette var hos mig och vi adventspyntade, städade och satte upp julgardiner. Det blev förmycket för mig som är dammallergiker tydligen.




Köket blev väldigt fint! Jag har vardagsrummet kvar men vågar mig nog inte på att städa där med mina luftrör just nu tror jag. Jag ska ta en allergitablett så får vi se om jag vågar sen.  

Så här såg dagens tisdagens "Att göra lista ut"

• Filippas bokföring
• Boka utflykter, Islandsresan
• träna
• Föräldrasamtal Gustav
• Tid på röntgen
• föräldrasamtal Lollo
• hämta Gustav kedjetäcke på BUP i Karlstad.
• fixa middag
• läxor
• mysstund med trollen 

Alla punkter är av bockade, några kom till under dagen som att tvätta och handla men jag hade gjort mig förtjänt av en stor mugg te och egentid med min ljusboka efteråt. 

Träningen bestod i en snabb promenad med stavar. Passade på medan solen sken. Den har ju liksom lyst med sin frånvaro ett tag. 

Nu ska jag berätta för er om min helg. Min helg som Micke fixat för oss. På fredag morgon satta vi oss i bilen och åkte till Göteborg. Där hade han bokat hotell. Kvällen spenderade vi på Scandinavium och Julgalan. 

Ny röd känning hade jag köpt dagen till ära. Julgalan var helt fantastisk! 

God mat, efterrätt och vin. Härlig stämning och bra musik. 

På lördag förmiddag åkte vi vidare till Ullared där hade Micke också fixat boende så där blev det en tvådagars shopping. 

Barnen fick massor av kläder, Micke och jag fick en del vi också och jag köpte massa annat roligt också. 

Vi hade en helt fantastisk helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar