5 veckor, träningsvärk och tvättberget

Idag är det 5 veckor sen min operation och jag mår riktigt bra. 

Jag har jobbat min första långperiod efter sjukskrivningen. Vi fick varor igår och jag vet inte om min träning plus allt lyftande av varor blev för mycket för jag har blött lite grann. Först blev jag helt skärrad men så läste jag att man kan blöda lite av och till i upp till 8 veckor efter operationen och jag har inte ont alls. 
Körde ett pass med ben och armar här om dagen som resulterade i en träningsvärk utan lika. För att komma ner på toan fick jag krampaktigt hålla mig i elementet. När man har sån där fruktansvärd träningsvärk undrar jag alltid om jag är riktigt klok som utsätter mig för detta? Så tänker jag mig tillbaka till målet i Motala och känslan vid målet. Den underbara känslan att jag fixade det, slår liksom allt! Träningsvärken bättre idag tack och lov så det fick bli en regnig skogspromenad med stavarna så klart. 
Det är skönt att vara igång. Jag har bestämt mig för att träna 3 dagar i veckan. Även om jag vet varför jag måste träna just nu så hittar jag ingen motivation. Fast grejen är den att motivation är ju inget som hoppar på en utan saknas denf får man helt enkelt träna ändå ibland. Träna på rutin och skita i om det är jobbigt eller dåligt väder bara göra. För när jag står där på startlinjen och ska till Mora på skidor har jag i alla fall inte tänkt att vara helt otränad! 
Vet inte vad som hänt men alla mina Orkidéer är på väg att börja blommar. Ni ska få foton på alla de andra också så fort blommorna slagit ut. 

Jag har varit väldigt effektiv idag och fått saker gjort. Jag har svårt att komma igång med saker och är trögstartad speciellt om det är något som är hemskt tråkigt och som nästan är övermäktigt så där att man inte ens vet var man ska börja. Då tar jag till ett av mina knep. Jag använder mig av tidtagning. Jag bestämmer att jag ska göra detta tråkiga i en timme sen är det bra för idag även om jag inte är klart. Så med detta knep har jag vikt in all tvätt som svämmade över i tvättstugan. Efter en timma var jag nästan klart så jag gjorde klart det sista också. Så skönt! Tänka att man kan bli så lycklig av en tom tvättstuga.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar