Sol, mat och mycket att se fram mot

Så är snart en underbar påskhelg till ända. Klart jag önskar att jag varit ledig men jag har ju bara jobbat korta dagar så det har varit okej.

Idag hade vi påskknytis med mina systrar. Fika och tårta ute i vår solen. Det har varit så varmt och skönt ute idag och alltid lika trevlig. 

 
Två brudar till som njuter i solen <3 

Saknade dock Tessa som hade annat för sig :(

Som sagt så har det varit en så himla go och härlig helg. Kan inte önska mig mer än detta!


Eftersom mina systrar skulle komma och äta påskmiddag idag så grillade vi igår. Vi hade sparat Oxfilén just till detta tillfälle. Jag har svårt att tro att det finns något godare att grilla. Dessutom är min man fantastisk på att göra grillmarinader så det var super gott! 
Lite Cava med jordgubbar och Macadamias, det är lyx för mig!

En gång i tiden påskpyntade jag väldigt mycket, det skulle vara påskgardiner, dukar och kycklingar överallt. Påskris med fjädrar men så skaffade jag katter som varje år slaktade mitt påskris. Jag kommer ihåg när Linnéa och Gustav gick på dagis och hade gjort kycklingar av gula flirtkulor. De hade näbb, på limmade ögons som satt snett och en fjäder bak. Jag hade nog 10 stycken, jag hade sparat alla från när Louise och Emil också gick på dagis också och till varje påsk tog jag fram dem och ställde dem på en liten hylla. En morgon när vi kom ner hade Tudorkatten slaktat var enda kyckling, det var rena rama massmordet. Linnéa grät över sina kycklingar, det var bitmärken i var enda kyckling.  
Så nu för tiden blir det bara ris utan fjädrar och endast två kycklingar i porslin på årstidsbrickan. 

Linnéa ville inte vara påskkärring i år utan hon var ett troll vilket faktiskt inte kunde bli mer passande!  
Sötaste bustrollet av alla! 

Men det har inte bara varit mat och lata dagar hela helgen. Det blev en cykeltur på fredag efter jobbet. Bara två mil dock. Just nu har jag två saker på önskelistan:
  • mer tid att lägga på träning
  • att min höft ska bli bra så jag kan springa
Just det här med min höft och mitt ben gör mig lite ledsen. Jag kan inte alls träna det jag vill. Jag kan träna, men jag vill springa och det funkar inte. Höften gör så jävla skit ont efter jag varit ute på en tur och det är ju över en vecka sen jag sprang och jag har så ont i min höft att jag har svårt att ligga på den sidan. Ja nog med gnäll, jag kan ju cykla och det är ju det jag ska göra.

Jag har så mycket roligt som jag ser fram mot i vår med min träning. 

  • 30 april ska jag cykla en 7 mils runda alla som vill vara med möter mig vid OK i Storfors klockan 10:00 så kör vi i motionstempo.
  • 9 maj förjogg till StorforsRuset med goda vänner och gillat efteråt!
  • 14 maj VårRuset Karlstad
  • 24 maj StorforsRuset
  • 7 juni Tjejvättern 
Jag, Louise och Gustav åkte ner till Magnus grav och gjorde vårfint i fredags

<3
Gustav ville att vi skulle åka och frågade mig när vi skulle göra detta. Linnéa där emot ville inte med. Jag försöker respektera hur det själva vill göra. Det måste få frihet att bestämma helt själva över just detta. Så Linnéa stannade hemma men Louise och Gustav blev som sagt med. 

4 kommentarer:

  1. Du skriver så bra Pillan

    SvaraRadera
  2. Hörde att Lollo ska låna en peruk av Julia till Picacon Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag inte hört, jag hoppas tjejerna får roligt. Lollo ser så fram mot det!

      Radera