Skav, cykel och helgad vare vilodagen.

Jag har haft en mycket bra träningsvecka, styrka måndag och torsdag.
Jag tränar nästan bara ben när jag är på gymmet och som oftast är de som spagetti när jag går där ifrån. Min absoluta favorit övning är marklyft.
Fast de går inte att fotografera sig själv när man gör det. Så ni får hålla tillgodo men en bild på benpress :)

Cykelintervaller är sjukt jobbigt men effektivt säger de som vet.  
Nu är träningen inför tjejvättern igång på riktigt. 
Körde första lite längre passet i onsdags. Det var lite kallt och min briljanta idé att cykla i skidbyxorna med extra förstärkt vindskydd på låren, skyddade mig visserligen mot kylan men skidbyxor har sömmar på helt andra ställen än vad cykelbyxor har. Ni får en gissning, vart har jag skavsår??

Idag gick jag på min långa jobbvecka på jobbet men det tre dagarna jag varit ledig har jag utnyttjat till max. Jag har faktiskt fått väldigt mycket gjort, städat, putsat fönstren och tvättat. På torsdagen hjälpte jag mor med att installera hennes nya dator och hade fika besök av syster yster. På kvällen fick jag hem min älskling också.

En gång var fjärde vecka har Micke och jag en ledig fredag tillsammans och just de här fredagarna har vi sagt att vi ska göra roliga saker tillsammans. Men det blir ju inte alltid så, utan de roliga sakerna brukar bli ett besök på återvinningen, tandläkaren eller andra möten som vi måste lägga just den enda vardagen i månaden som Micke är i Sverige. Den här fredagen bestod det roliga i att lämna in min bil på verkstad. Ja jag har ju inte berättat för er att jag var totalt jävla vansinnig på bilfirman jag köpte bilen av i måndags. Jag är en väldigt lugn person, blir sällan arg. Men mitt centrallås har krånglat sen jag köpte bilen och de har "lagat" det två gånger när det nu för tredje gången slutar fungera så säger killen på firman: Då måste det vara ett nytt fel. I helvete att det är. Jag var så arg så jag skakade men jag fick som jag ville och som sagt i fredags lämnade jag in bilen på en auktoriseradverkstad och bilfirman står för kostnaderna!


Fast vi hade en bra dag under tiden bilen stod på verkstaden igår. Vi tog bussen ut till Bergviks köpcentrum och jag köpte en ny vårjacka eftersom Lollo lagt beslag på min gamla. Hon ställer förresten ut bilder på UKM i helgen Detta är en av henne bilder på temat eyes
... hm var var jag? Jo vi var på Bergvik ja. Där mötte vi upp pappa och Gudde och käkade lunch. Sen åkte vi till en cykelaffär. Min pappa är väldigt duktig på cyklar, han tävlingscyklade förr och har cyklat Vätternrundan 9 gånger, så att ta med som honom som hjälp känns väldigt tryggt och bra. Efter ett antal utprovningar och inställningar blev det denna!
Mycket nöjd och stolt är jag. Men det går inte att bara köpa en cykel ska man var cyklist måste man har sjuttioelva tillbehör. Nu försökte jag begränsa det hela en aning. 

Men till racercyklar ingår inte trampor och det känns som en väldigt väsentlig del på en cykel så det kostade jag på mig och då måste man ha skor också så man sitter fast.
När vi kom hem kunde jag naturligtvis inte hålla mig utan jag provade min nya.
Det blev en tur till vackra Bjurbäcken 19 km tur och retur. Det var ovant att sitta fast med fötterna och lite läskigt också. Det gick bra och jag klarade mig utan att falla. 

Kan du det tredje budordet? 
Tänk på vilodagen, så att du helgar den.

Nej jag är inte så troende så jag kan dem inte jag heller men just detta budord passar bra in när man tränat och speciellt igår. Jag hade som jag skrivit tränat mycket och kört tuffa pass på gymmet. Jag har hört att vilodagarna är lika viktiga som träningsdagarna och igår var det vilodag. Nu var jag ju så ivrig att prova min nya cykel och även om jag inte körde jätte hårt de där 19 kilometerna så tog det helt slut på mig, jag kände mig sjuk och fick världens frossa. Jag somnade framför datorn när jag skulle blogga. Klockan 21:30 sov jag. 
Sen har jag sovit som en död i natt men vaknade pigg i  morse före klockan. Så nu har jag verkligen fått reda på varför vilodagen är viktig. 
Så det blev en underbar morgon stund med morgonkaffe tillsammans med Micke innan jag skulle till jobbet och han skulle på bowlingmatch.

Vi kom hem samtidigt och Sen bjöd Micke på den godaste räksoppa som jag någonsin ätit. Han är jäkligt duktig på mat min man. 

Jag ska berätta om mitt nya armband. Stolt lofsian #allakanträna står det på det. 
För gemenskap och träning mot samma mål
 
En hållbar livsstil/ Lovisa
Träna för livet /Ida

Ni som läst hit tänker säkert, ska hon aldrig sluta skriva idag. Nej när jag väll kommer igång då flödar det på liksom men jag nöjer mig för idag. Ska ta en lugn kvällspromenad medan det är ljust ute. Det är ju så skönt att vi går mot ljusare tider! 

6 kommentarer:

  1. Jag ser en stolt Pillan med sin nya cykel, och det ska du vara också.
    Det kommer att gå kanon bra på tjejvättern för dig.
    Envis och rödhårig vad ska man mer tillägga :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du min lilla far!!
      Jo jag vet ju var den envisheten kommer från :)
      kram

      Radera
  2. Agneta utanför Piteå skriver....
    Lycka till med cykeln och med alt annat i Dit/ Erat liv. Skriv Du långt, Du skriver BRA!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta!
      Börjar ni få någon vår uppe hos er än? Idag kräkregnar det här men annars så ser man vår lite varstans nu :)
      kram

      Radera
  3. Agneta utanför Piteå skriver.........
    att vi har mycket vår här. Det har varit en underlig vinter/vår. Tidig vår, härligt, har satt ut köpta små påskliljor i slutet av mars, krokusarna har börjat titta upp vid en sten. Från det ena till det andra, Du verkar ha en mysig FAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är världens bästa min far :)

      Vad skönt med lite tidig vår för er också! Jag har inte fått ut några blommor än men det ska bli!
      Kram Pillan

      Radera