Cykla, påsklov och tandvärk

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska gå. Jag ska ut på det tredje cykelpasset för den här veckan. Idag får jag sällskap av en annan cykeltjej här i byn. Jag har alltid cyklat själv så det ska bli kul med sällskap. 

Tisdagens cykelpass blev ett snabbt och kort pass

Torsdagens pass blev ett långt och långsammare

Det blev också min längsta genomförda sträcka. Ont i både rygg, ben och armar men lycklig!

En sak som jag däremot inte blir så lycklig över är att jag INTE kan springa. 

I onsdags tog jag med mig Lillbus och vi sprang 2,5 km. Jag fick skit ont i min höft, den klarar verkligen inte av att jag springer. Jag vill springa men får väll acceptera att det inte går och cykla istället tills höften är bra. 

Lillbus och jag hade i alla fall en otroligt fin morgonstund ute. 

Barnen har haft påsklov den här och vi har haft ett fantastiskt väder. Det har blivit vår på riktigt! Jag och mina barn är inte överens om att man ska vara ute när det är fint väder. Det är ett himla gnäll på Gustav så fort jag säger att han ska gå ut. 
Men med lite övertalning fick jag med mig Gustav och Linnéa på en promenad här om dagen i alla fall. Louise har haft fullt upp den här veckan, jag har knappt sett henne. Hon och kompisarna samlar in pengar till deras Londonresa i juni och sen har hon haft massa förberedelser in för en kurs som hon skulle hålla i på folketshus. Kan ni gissa tema på den kursen? Ja något med målning. Måla Manga, det är andra gången hon håller i en sån här kurs. Jag blir så stolt över henne. Att de ville att hon skulle hålla kurs en gång till måste ju bara betyda att det var nöjda med henne förra gången hon höll i den.


Detta är något som jag och Lillbus sysslat med. Hon gillar detta kan jag tala om. Vi har spelat i flera dagar nu. Spelet står uppställt så vi passar på att spela så fort vi får en stund över. Hon skrattar så hon skriker när jag åker i fängelse :)

En sak som där emot inte var så rolig för Lillbus var att hon vaknade med tandvärk här om dagen. Hon har en mjöltand som de inte lagade sist för att den ändå skulle tappas och de trodde inte hon skulle hinna få ont av den innan den trillade ut men det fick hon :( Hon är tapper min tjej, hon var jätterädd men de fick dra ut tanden som inte alls satt så löst som de trodde. Nu har hon i alla fall inte ont längre.

Igår var vi till BodaBorg och lekte hela dagen.
Barnen bestämde att det var vuxna mot barn som gällde och jag tror det blev oavgjort, vi klarade olika banor. Barnen klarade såna där klätterbanor och vi klarade fler tänkabanor.

Igår fyllde min älskling år
Världens finaste Micke <3
Lite presenter kostade vi på honom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar