Balklänning, husvagenen och Stockholm tillsammans med gamla vänner

Det närmar sig med stormsteg och snart tar hon studenten min mista. Det är dags för mig att planera den sista student mottagningen i mitt liv. Det är en speciell känsla man får som mamma när de tar studenten. Det är en sån milstolpe i livet och jag kommer förmodligen gråta lika mycket på Linnéas student som jag gjorde på de andras. Som sagt är det mycket som ska fixas och nu har vi varit i väg och valt balklänning. Lollo mötte upp oss och följde med sen åt vi kvällsbuffé tillsammans inte Lollo åkte hem till sitt och Linnéa och jag till vårt. 
Jag har nu bocka av det tionde träningspasset som var mitt första mål. Jag är väldigt nöjd med att ha lyckats komma i väg 10 gånger. Nästa mål är att genomföra 10 till. 

Under veckan fyllt min kära make år. Är det någon som det är svårt att köpa något åt så är det till honom. Men han gillar whisky så det fick det bli och två whiskyglas med Leksands hockey emblem på. Jag tror han blev nöjd sin present. ❤️

I torsdags var det min barnvakts torsdag. En gång var fjärde vecka hämtar jag småtjejerna och vi leker en hel eftermiddag. Jag älskar det ❤️❤️ När Micke byggde altanen skojade han med tjejerna och sa att det var en dansbana han byggde och de har de tagit fasta på för de dansade och showade för mig. Just där och då kom det över mig som en känslostorm så jag började gråta. Herre gud var jag älskar de där två tjejerna. 😍

Vi hämtade hem husvagnen förra helgen. Nu har jag varit så sugen på att fixa till i den. Så jag köpte tyg till gardiner och för att klä om dynorna också. Jag gjorde faktiskt om hela soffan. För i hörnen var det en hörnkudde som verkligen inte funkade för oss. Man blir och sitta snett när jag ska se på TV. Man hittar ingen bekväm ställning hur man än gör. Så jag tog bort dem och ersatte med andra kuddar som jag klädde i samma tyg. Får jag säga det själv så blev det skitbra! Jag blev så nöjd. Detta gjorde jag på två dagar. Det var inte bråttom men när jag vill något då går det undan oftast på bekostnad av min energi men samtidigt ger det ganska mycket energi att skapa något tycker jag.  

I helgen har jag varit i Stockholm tillsammans med gamla vänner. Vänner som jag gick i skolan med från ettan till nian. Vi har inte haft kontakt hela tiden men för några år sedan tog vi upp kontakten och sen dess har vi försökt att träffas en gång per år. Jag är så tacksam för alla mina fina vänner. Vi åt gott, drack gott, grät och skrattade. Jag säger bara vilken helg det blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar