Semester, julpynt och julklappsshopping i Linköping

Advent är så himla sent i år, så då får men väll lov att tjuvstarta lite? Jag älskar att julpynta, om jag har tid. Därför tar jag varje år semester bara för att få julpynta i lugn och ro. Det har jag gjort även i år. Vilket betyder att jag precis just nu gått på semester! Hösten har varit lång och jag är verkligen sliten. När jag sa till Micke att jag inte förstår, varför jag är så här? Då svara han, du är ju aldrig still. -Ta en titt i din telefon och kalender kan du se vad du gjort den senaste tiden. Jag har alldeles för mycket för mig hela tiden och det är ju det som brukar vara problemet, jag tänker inte på att man faktiskt även kan bli trött av roliga saker. Så det är därför jag tjuvstartade julpyntandet lite. För jag har tänkt jag ska vila en del, när jag har semester också. 
När jag fixade till min hemma arbetsplats förra gången tyckte jag att det blev så bra. Det blev det också men problemet var att jag satt med ryggen mot dörren. Man kan kanske tro att det inte skulle ha någon betydelse men det har det. Så det fick bli en ommöblering och nu tycker jag det känns väldigt mycket bättre. Mamma och jag var till Ikea och så köpte jag en lite hylla att ha på skrivbordet som jag kan ställa min laptop på så skärmarna blir i någorlunda samma höjd. Det gjorde verkligen stor skillnad. 

När Micke fyllde 50 år fick han ett citronträd. Det har växt, kommit blommor och blivit så citroner som ramlat av. Men nu i år har vi tre stora citroner på trädet. Det har tagit tid men nu jäklar har jag fått dem att sitta kvar. Detta gläder mig mycket då jag fått Trips på mina krukväxter på nedervåningen och fått lov att kasta nästan alla mina blommor. 😭

Under veckan har jag passat på att luncha med Gustav. 
Förra helgen var jag till min Therese. Vi har känt varandra en vi var 4 år. Jag tycker det är fantastiskt att ha en vän som man hängt ihop med sen 1980. Nu kände jag mig gammal och det gjorde jag när jag körde till Linköping också. Alltså jäklar vad mitt mörkerseende försämrats 😮 Vi hade en väldigt bra helg med massa prat och skatt men också lite shopping i Linköping. Trotts att jag varit till Therese väldigt många gånger så var detta första gången vi var in till själva centrum. Jag handlade lite julklappar och jag är nästan klar och det är rekord för mig, som alltid är ute i sista minuten annars. Nej nu ska jag krypa ner i mitt soffhörn med en filt och inte göra något på en stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar