Derssingroom, kattkalas och inihelvete för mycket parfym

Nu har jag precis avslutat en väldigt intensiv arbetsvecka. Jag kommer somna ovaggade ikväll och frågan är om jag kommer orka hålla mig vaken och se vem som åker ut på Idol. 

För att försöka fokusera på något positivt och inte på att det bliv supertomt hemma efter att Gustav flyttat. Så började jag tapetsera om i Gustavs före detta rum redan i lördag. Det ska bli ett dressingroom till mig. Väldigt lyxigt att ha ett sånt och kanske också ganska onödigt om det inte vore för att man har en massa rum över som man behöver fylla med något. Linnéa hjälpte mig lite med tapetseringen, precis som jag hjälpte min mamma en gång i tiden. Jag är så oerhört tacksam att jag kan såna där saker. Min Micke är också en väldigt händig man. Jag pratade med en bekant som precis fått en faktura tapetsering och målning i ett rum hemma och skulle vi haft hjälp hade det inte blivit tapetserat på många ställen för herregud vad sånt är dyrt om man ska anlita någon som gör det åt en. 

Jag hörde en utländskperson på TikTok som tyckte att vi Svenskar var så konstiga som firade mat. Först tänkte jag va det gör vi väll inte.. men så kom jag på att det flesta av oss firar semeldagen, våffeldagen och kanelbullensdag har ju också fått ett uppsving de senaste åren. Vet ni vad det är den 19 oktober? Jo då är det Gin och Tonic dagen 🤣 Jag trodde Micke skojade när han kom in med en GT till mig och sa att vi skulle fira den dagen. Jag var tvungen att kolla upp det och det stämde så i år har vi alltså också firat den dagen😂 
Det har varit fullt upp den här veckan. Jag har varit barnvakt till små skruttarna. I helgen när jag träffade Ellie skojade jag med henne om att vi skulle ha kalas den dagen de kom för att Lillis fyllde 14 år. Jag brukar inte fira katten 🙈 men Ellie tog mig på orden och hade sagt till sina kompisar att hon skulle till mormor på kattkalas. Så det var bara för mormor att fixa tårta och ha kattkalas. Föremålet för firande höll sig dock väldigt långt borta. Hon är inte och har aldrig varit av den sociala sortens katt. Det fick bli picknik med saft och tårta på vardagsrumsgolvet och sen legobyggande till deras fader slutade jobbet. 

Lollo och jag har kommit på en jättetrevlig grej. Vi åker halva vägen var och möts upp och äter kvällsbuffé tillsammans. Supermysigt att få någon timma med henne 💖

Förutom det så har jag pysslat i mitt dressingroom hela veckan. Micke och Jesper bar upp min tunga gamla kökssoffa som jag bestämt att jag skulle ha i rummet. Jag blev jättenöjd. Nu är det bara två rum till som jag behöver fixa med på övervåningen innan jag kan landa efter Gustavs flytt

Ja så veckan har varit bra om man bortser från den "lilla" intendenten på jobbet i måndags. Jag är astmatiker och har varit den länge. För det mesta har jag inga bekymmer. Det är bara det att bägaren kan rinna över och då får jag ett anfall. Jag har varit sjuk och efter det så är jag extra känslig. I måndag kom jag till jobbet och någon trotts att vi har en parfymfri arbetsplats hade massor med parfym på sig. Jag började hosta men stängde in mig på mitt rum. Så fort jag gick ut i korridoren så började jag hosta och tillslut fick jag ett anfall. Jag fick lov att åka hem. Jag kunde inte vara kvar. Hur kan man ha så mycket parfym på sig att det luktar i en hel korridor? När jag inte är överkänslig kan jag själv ha parfym men då luktar det av mig och inte av hela korridoren. Jag hatar att vara den där gnällspiken men nu hade jag verkligen inget val jag fick be mina chefer skicka ut brev. Jag fattar ändå inte varför har man på sig så inihelvete mycket parfym? Jag har fortfarande besvär av det. För efter ett anfall tar det minst en vecka att bli återställd om jag medicinerar och de gör jag så klart nu.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar