Plommonblom, eurovision och trädgårdspyssel

Jag undrar om inte varma dagar i maj är de bästa. Temperaturer på runt 20°C, perfekt tycker jag. Det är också vackert med allt som blommar den här tiden. Det är fullt med blom i vårt plommonträd. Så i år finns det hopp om att få lite plommon. Förra året tror jag knopparna frös bort för trädet blommade inte och det blev då så klart inte ett enda plommon heller.

Jag blev så glad när jag fick sms från Mio att mina vardagsrumsbord kommit. Eftersom jag snodde skivan från bordet jag hade där till husvagnen. Så har det sett väldigt tomt ut utan bord. Det blev som jag tänkte mig och då får man ju vara nöjd. 

I onsdags hade jag dejt med Lollo. Vi käkade kvällsbuffé och myste. Extra lyx att få träffa henne en dag mitt i veckan. Jag saknar mina stora barn väldigt mycket faktiskt. Fast så länge som man vet att de har det bra är det ändå okej.
Jag har i alla fall två "barn" kvar hemma och sen lånar vi ju hem småtjejerna ibland. Det gjorde vi i lördags. Vi skulle titta på Eurovision. Så jag fixade popcorn och dricka men innan Loreen hade sjungit, sov båda tjejerna. Jag orkade inte heller kolla klart så jag fick den glada nyheten att hon vunnit när jag vaknade på söndag morgon.

Har ni sett så fina tulpaner! Jag köpte lökar i höstas och kom inte ens ihåg vad jag köpt så när de kom upp blev jag glatt överraskad.

Tanken med helgen var att vi skulle åka ut med husvagnen men vi om bestämde oss när vi fick reda på att sommarvattnet slagits på för året. Då blev det en helg i trädgården istället. Vi gjorde ordning tre nya odlingslådor, planterade ut i växthuset och fixade i min nygjorda rabatt på framsidan. Alla odlingslådor och trädgårdsmöbeln ska målas med svart cuprenol. Jag ska bara slipa hela trädgårdsmöbeln först. Det kommer bli spännande att se om mitt tålamod klara det. Än så länge har jag slipat en fåtölj, så jag har lite kvar om man säger så. 
Jag måste också få skryta med att jag kommit i väg på en cykeltur till. Även denna gång utan cykeldator och jag tvingade mig själv att inte komma på att jag skulle cykla längre än den sträckan jag gjorde gången innan. Inget storhetsvansinne här. Det gick bra även den här gången. Fast just nu är det faktiskt inte så bra med min kropp. Det blev aningen för tungt med trädgårdsarbetet. Jag är ju lat så jag lyfter ju heller mer än jag orkar än att gå två gånger och det sätter sina spår. Jag måste lära mig detta. För priset för att lyfta för tungt, hacka med ett järnspett och gräva för mycket är för högt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar