Tetris, pussel och 100 köttbullar

Söndagkväll igen, det är bara måndag, fredag och söndag på veckan känns det som. Tiden går för fort, man brukar säga att man försöker få ihop sitt livspussel. Jag älskar att lägga pussel men det finns ingen likhet med att lägga ett vanligt pussel med att lägga livspusslet i alla fall. Den som kom på det uttrycket vet inte vad den talade om. Att lägga pussel är för mig en avkopplande sysselsättning, att få ihop livet har mer varit som ett Tetris. Alla bitar rasar ner över en och man försöker febrilt att få dem att passa någonstans och hinner man inte med så blir det kaos. 
Den här helgen har inte varit något Tetris utan jag har lag livspusslet i lugn takt och pysslat med att lägga lite pussel på riktigt också. Vi har firat Ubbe som fyllt 50 år och lagat mat. Vi gjorde över 100 köttbullar och frös in så det ska vara lätt att ta fram och laga när man behöver en snabb middag. 

Jag hade inga nyårslöften i år men jag har saker som jag vill jobba på. En sån sak som jag vill bli bättre på är att planera så livet inte blir ett Tetris. När jag planerar saker i förväg hinner jag med bättre och allt det där som jag vill göra och tycker är roligt hinner jag med. Om man åtminstone får till en matplanering så har man vunnit väldigt mycket tid. Så i torsdag gjorde vi en matlista för 30 dagar och sen medan jag jobbade på fredagen åkte Micke och handlade allt. Jag avskyr att handla mat så jag är så tacksam för att han åkte. Jag vill också bli bättre på att göra stor kok och frysa in. Det spar både tid och pengar och just nu är maten är så himla dyr så finns det verkligen pengar att spara i att planera. 

Jag har inte varit så hormonell den här veckan. Tur att det inte är riktigt lika illa hela tiden utan att det faktiskt känns ganska normalt ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar