20 åring, renovering och trasiga smycken

Nu är han 20 år min Gustav! Kalas har vi haft och jag har fått ha alla min barn hemma och kramat om dem . Till och med mitt fyrbenta lilla barnbarn Zelda har varit hemma, fast hon är inte så mycket för att kramas hon försöker mest bara få Lillis att leka med henne men Lillis verkligen avskyr Zelda så det blir ingen lek. 

Efter att Gustav föddes blev hela vårt liv ett enda kaos. Inte för att han föddes utan för att det var då vi fick svar på varför Lollo varit så sjuk under en tid. Hon hade fått Leukemi och påbörjade en 2½ år lång cellgiftsbehandling precis då när han föddes våran Gustav. Jag minns hur otroligt rätt jag var då när hon var sjuk. Så rädd att hon skulle dö ifrån oss. Tänk om jag då för 20 år sen hade kunnat få en liten glimt av hur livet idag skulle komma att se ut. Hur otroligt mycket lättare det hade varit om man vetat att det faktiskt skulle gå bra allt.  

Mina små tjejer har kommit och spökat för oss. Kul att det finns någon högtid så här på hösten tycker jag. 

Hösten är ju så himla lång men jag brukar alltid ta mig ann något renoveringsprojekt. Micke och jag har äntligen fått upp vår fina skyllt som vi fick när vi gifte oss. Bättre sent än aldrig. Sen drog jag igång ett projekt att tapetsera om i vårt sällskapsrum. Jag har verkligen slit med detta men jag är så nöjd. Det blev inte perfekt men jag hade inte kunna göra det bättre än vad jag gjorde. Så när att väll var klart har jag bara suttit där i min soffa och tittat på den fina tapeten och det lugn som inföll sig i rummet när allt blev enhetligt. 

Jag har haft en del smycken som bara legat för att det antigen är trasigt eller som ringarna var, för små. Så jag samlade ihop allt och lämnad till vår duktiga guldsmed här i stan. Så nu har jag två ringar som jag kan ha, en efter Mickes mamma och en som jag fick när jag fyllde 20 år. Tre trasiga halskedjor blev två hela. toppen heller hur! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar