Gul klänning, advent och prioriteringar

När jag var på Cassels sist hittade jag en snygg klänningen en gul men jag tänkte: våga lite färg!! Har för det mesta grå, svart, beige eller någon svag färg som inte sticker ut så mycket. Jag kände mig lite gul och cool när jag fick på mig Dr Martens kängorna till. Ända till Linnéa sa: hade du haft en lila jacka till det där nu mamma hade du sett ut som en äkta kulturtant. 🙈😂 Ska man skratta eller gråta? Jag valde att skratta och fortsätta känna mig cool. 

Förra fredagen jobbade jag hemma för att Micke skulle sätta på vinterdäcken på bilen innan de blir snö. Nu när man inte måste jobba hemma, så är det ganska skönt att göra det ibland. Sitta med en filt och ulltofflor i soffan och datorn i knä. När jag sen avslutade dagen. Packade vi in oss i bilen och åkte till våra vänner i Ludvika, fick god mat och energiboost för själen. 

Så kom advent också. Fredagen före advent har jag som tradition att ta semester för att kunna pyssla hela dagen. Sen när allt är klart och fint ska årets glögg provsmakas. Det blev precis så i år också förutom ett litet avbrott för att hänga med barnbarnen en stund. Ett mycket trevligt avbrott 💖 Det blev också ett provsmak av julen som sig bör 1 advent. 

Det var en sak som jag funderade på en sak som handlar om tid. Vad fyller man sina dagar med? Jobb är ju en sak som för mig med resor och sånt upptar nästan 10 timmar av min dag. Vilket för mig betyder att jag har 5 timmar kvar av min dag när jag kommer hem, då ska det lagas mat, tvättas, plockas mm. Jag tycker inte jag hinner något efter jobbet. Fast sen kommer jag ändå fram till att jag hinner ju det jag prioriterar. Det leder då in på nästa fundering. Jag vill till exempel väldigt gärna komma i väg och träna, vill komma igång!! Profiterar jag det? Nej! Alltså kommer jag inte i väg heller. Det är då man behöver backa bandet och funderar ut varför jag inte prioriterar det. Om det nu är sant att jag verkligen vill komma igång och det ska jag fundera på till nästa gång jag skriver...     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar