Jobb, 40 års firande och Lollo på besök

3 år har jag jobbat på mitt nuvarande jobb. Jag trivs väldigt bra och har fått chansen att utvecklas och göra nya saker. Efter 3 år känner jag mig väldigt trygg i min roll men med nytt politiskt styre är man alltid utsatt för att det kommer ske förändringar. Så är det väll i andra branscher också, även om de inte styr så direkt av politiken som vi gör. 

Min lillasyster har fyllt 40 år så nu är jag och alla mina systrar över 40 år. Vi har firat varandra genom att göra något kul tillsammans och det gjorde vi så klart även denna gång. Hon gillar travsport så vi överraskade henne med att få prova på att köra travhäst. Sen bjöd vi henne på en trerättersmiddag. Det blev verkligen en lyckad dag. 

Tiden går så snabbt, vad har jag mer pysslat med? Jag har varit barnvakt åt lilltrollet. Haft in bilen för byte av bromsar. Vilket betydde att jag fick mig en promenad före klockan sju på morgonen. Både min kropp och min kollegan från jobbet som såg mig var lika chokade. 

Så kom äntligen Lollo hem och ska vara hemma över helgen. Längtat efter henne så himla mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar