Råkbåt, målning och hemodlat.

Vilket väder vi har! Något som vi inte kan klaga på. Vi har varit ute på två lite kortare turer. En gick till Örebro och en tur med räkbåten tillsammans med Mats och Rosie passade så klart på att hälsa på min Lollo också när jag ändå var i Örebro. Nästa tur gick till en av våra favorit platser. En tjärn i skogen med ädelfisk. Micke fiskar och jag bara är och gör i princip inget. Jag skulle så klart bli rastlös om jag skulle göra detta en längre tid men någon dag med ljudbok i örat och sol ute och lite vin i glaset är verkligen avkoppling och semester.
Fast det fanns saker som vi var tvungna att göra fast i hade semester eller kanske just för att vi hade semester för när skulle i annars hinna med?? Det var att måla garaget. Inte alls kul men nu är det gjort! 

När vi kom hem en dag hade min innekatt fångat en mus 😲 trodde man skulle slippa såna presenter när man har en innekatt men hon har tydligen lyckats fånga en ute i sin kattbur. 

Vi har fått så himla mycket tomater i år och det är verkligen något speciellt att äta det man själv odlat. Våra jordgubbar alltså de är så goda att jag önskar jag hade massa fler.. ska nog utöka den odlingen nästa år. 

De närmar sig höst och jag längtar lite. Vill inte tillbaka och jobb än men det är på något sätt ganska skönt när hösten kommer och allt är som det brukar och alla är där de brukar vara. Så jag har inlett hösttänket med att köpa en ny sjal. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar