Nyårs sjuka, 6 åring och en otrevlig katt

Tyvärr var frisknade vi inte till helt under nyår heller och fick fira det ensamma. Det fick gå bra det med. Vi gjorde en trerätters middag och kollade på tv sen skålade vi vid tolvslaget så klart. 

Ja vad ska man hitta på när man är sjuk. En dag tog jag fram mitt Nintendo spel, det var i alla fall något att fördriva tiden med och pussel har vi också lagt. 

Vår Ellie tjej har fyllt 6 år, vi firade henne genom att komma och lämna av presenter på trappen. Så inte heller det blev som vi tänkte men huvudsaken att Ellie var nöjd och glad med sina presenter. 

Kattvakt har vi varit också Lollo var till Stockholm över nyår och Zelda var hos oss på bilden försöker hon gömma sig för Lillis som inte är lika intresserad av Zelda som Zelda är av Lillis. Min kisse är en ganska otrevlig katt egentligen. Inte mot mig dock men en hon är liksom grinig av sig rent allmänt och när Zelda som fortfarande är katt unge vill leka ja då smäller det för Zelda. 

Så var det det här med att greja hemma. Det som fattades för att toan skulle vara helt klar var att mina lampskärmar skulle komma. Jag är så nöjd och varje gång jag går på toa så tänker jag: är det verkligen min toa detta. Micke och jag har renoverat och fixat allt i vårt hus själva. Det blir inte perfekt men det blir bra nog åt oss. Jag är faktiskt väldigt stolt över allt vi gjort. 

När jag summerar 2021 så skulle jag säga att det varit ett hemma år. Vi har inte varit på många platser i år. Vi kom inte ut med husbilen så mycket som vi tänkt och men vi har spenderat mycket tid med våra nära och kära. Plus att jag har pysslat hemma. Jag har städat och rensat ut. 

Nu är det 2022 så nu får vi se vad detta år för med sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar