Ny start, elräkning och hemlagat

Nytt år och nya möjligheter sägs det. Många bestämmer sig för att starta ett nytt liv, man ska träna och gå ner i vikt. Jag gissar det är just därför ViktVäktarna kör ganska intensiv reklam på TV just nu. Förut när jag tränade regelbundet kunde man verkligen se att det blev mer folk på gymmet i januari men sen när man kom till mitten av februari var antalet åter till det vanliga. 

I år tillhör jag också de som ska börja ett nytt liv eller nej jag skojar faktiskt. För jag vet att det varken funkar eller är hållbart i längden. I höstas anmälde jag mig till Tjejvättern i juni 2022 och för att fixa det har jag varit tvungen att göra en träningsplan. Det är svårt att göra en plan för så läng tid och eftersom jag är så otränad nu och dessutom inte kan göra hur som helst med min kropp sen jag fick reumatism. Jag har delat in träningen i 3 st 7 veckors perioder och än så länge känns det bra. Första 7 veckorna handlar mycket om promenader och att få in en rutin på att träna igen. 
Två av våra till fyller år i januari det är Lizette som fyllt 30 år och Lollo som blev 24 år grattis till våra älsklingar. 

Ja elen ja! Alltså vi har ett stor hus och visst då får man räkna med hög elräkning men den var nästan på 17.000kr för december 😭 och det känns verkligen som om jag kunde gjort något roligare för de pengarna. 

Vad har jag annars pysslat med? Emil har varit hemma och hälsat på och då passar jag naturligtvis på att fjäska med god mat. Det blev hamburgare med hembakt hamburgerbröd. Jag tycker det känns väldigt bra med mina promenader det är bara min enda fot som inte vill samarbeta helt. Apropå hemlagad mat så provade jag att göra egen pasta.. det var inte alls svårt som jag hört folk säga men inte helt värt jobbet faktiskt för så extra gott var det inte. Fast tomatsåsen som jag gjorde till Raviolin den blev jättegod. Jag körde ner soltorkade tomater och Ajvar bland annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar