Jobb, bakning och 45 år fyllda

Efter att ha varit halvtidsjukskriven sen i september är jag nu tillbaka och jobbar heltid igen. Det känns som om det är lika bara för just nu har jag väldigt mycket på jobbet som jag inte kan överlåta till någon. Det blir många jobbmöten och jag är glad att vi har fått börja ha fysiska möten. Så nu när de hotar med att vi ska jobba hemma igen tycker jag det känns ganska jobbigt. Jag skulle kunna tänka mig att jobba hemma någon dag i veckan kanske men störta anledningen till det är ju att i så fall spara drivmedel.

Jag var väldigt ung när jag började laga mat till min familj och inte för att skryta men när det något som jag är bra på så är det att laga mat. Baka är däremot något som jag aldrig varit bra och heller i princip aldrig gjort. Så nu har jag gett mig fan på att jag ska lära mig och baka. Övning ger färdighet och efter några försök blev det riktigt bra saffransbullar och frukostfrallor.
Jag har fyllt år också 45 år 😲 Det är inte så dumt att fylla år. Jag fick frukost på sängen av Micke, Gustav och Linnéa och en fin lykta. Emil kom och åt lunch med mig. Micke hade bjudit mig på spa och julbord men han är sjuk och har varit ganska så dålig så det fick vi ställa in och ta längre fram. Jag åkte till Lollo istället och vi gick ut och åt god mat och stannade hos henne över natten. När jag åkte hem tog jag med mig Lollo och Micke överraskade mig med att ha gjort Sushi när vi kom hem.  

Har ni sett en så söt Tärna någon gång som hon uppe i hörnet. Lizette skickade mig bilden den är från Junis dagis firande av Lucia.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar