Lampa barn och höst

I torsdags var jag in med bilen på service, gud vad jag blev sugen på att köpa en ny bil då. Så nu går jag i såna tankar. Medan jag servade bilen åkte Micke och hämtade hem Lollo och Zeldakatten för jag och alla mina barn skulle åka till Emil och ha en mys helg. Micke skulle åka på Golfresa. Emil frågade om jag vill hjälpa honom att fixa till lite med heminredningen så att det ser ut som någon bor i huset sa han. Det kan ni ju bara gissa om jag ville. Jag som älskar att inreda och göra fint. Det absolut bästa var att Emil var nöjd när jag åkte hem. Han bjöd oss på jättegod mat som han lagat.

Jag är för tillfället halvtidssjukskriven. Jag har haft problem med stress förut och blivit utmattat och även haft flera dispersioner. Så när jag började återfå en del stressymptom bestämde jag mig att göra något annorlunda denna gång. Prata med läkaren på en gång, ta tag i sömnproblemen innan de blivit förstora. Så det är anledningen till att jag är sjukriven på halvtid. Gå hemma på heltid är inte min grej då blir jag för isolerad och dess utom tycker jag om mitt jobb. På mina eftermiddagar försöker jag nu att vila och komma ut i naturen så mycket som möjligt. Jag har varit ute och plockat svamp. Ja inte de på bilden men jag hittade faktiskt trattisar.
På mitt jobb är nu alla tillbaka och jobbar på plats. Det bästa med det är att jag har min kollega och vän hos mig. Jobbet blir väldigt mycket roligare när man har någon man kan prata och bolla saker med. Vi har till och med möblerat om på kontoret. Ellie har också börjat skolan nu och eftersom både hon nu er bor och skolan ligger inom 100 meters radie från där jag bor så är det väldigt enkelt att hjälpa till och vara barnvakt om det behövs ibland. 

Ser ni lampan på bilden. Det är ett av mina absolut bästa fynd. Jag tittade på lampan på Mio och ville väldigt gärna ha den men den kostade 2.795kr och det tyckte jag var för mycket. Gången efter som jag var på Mio var den nedsänkt till 1.295kr men jag blev lite snål ändå. Nu när jag var ner hade de satt ner den till 805 kr sen hade jag ju även min rabattcheck på 300kr så 505kr av jag för den och eftersom det var visningsexet fick jag med 5 glödlampor för et värde av 250kr. Så skulle de vara med allt man köper  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar