Blodsband, pressat TSH och grillspett

På min lediga dag skulle jag ta det lugnt och bara göra sånt som jag tycker är roligt. Tydligen tycker jag det är roligt att städa, diska och tvätta för det var det jag gjorde. Jag skulle bara ta lite här och lite här sen var det städat. Fast det behövdes verkligen städas också.
 
På eftermiddagen kom i alla fall min lilla energigivare nummer ett.
Le åt mormor sa jag och det gjorde Ellie! Visst är hon den sötaste som finns!
 
Jag tänkte på det är med att vara mormor/farmor eller mamma och pappa också för den delen. Det krävs inte speciellt mycket för att bli det. Att bli mamma kräver i och för sig en graviditet men att vara mamma, pappa, mormor/farmor eller morfar/farfar kräver mycket mer. Många anser att det är just blodsbanden som är viktiga. Jag som har en väldigt stor bonusfamilj tänker nog att just blodsbanden inte alls är viktiga. Utan det viktigaste är den villkorslösa kärleken. Att finnas där, att ställa upp, att bry sig om och älska dem. Farmor kan du bli för att din son fick en son men att vara en farmor kräver något mer.
 
Mina barn har växt upp utan sin biologiska pappa. Ingen kan ersätta honom men de har ändå inte växt upp utan en "pappa" Utan blodsband är Micke en av de viktigaste personerna i deras liv. Lizette, Jesper och Ellie är inte mina biologiska barn eller barnbarn men de är ända in i mitt hjärta, mina barn.  
 
Apropå hjärtat så har jag nu fått blodtrycksmedicin. Jag började med den i måndags och känner ingen skillnad. Jag kände i och för sig inte så mycket av att jag hade högt tryck heller så allt är nog i sin ordning.
 
Jag mår riktigt bra med pressat TSH. T4 ligger nu äntligen lite högre i intervallet. Fast eftersom doktorerna är helt överens om att sköldkörtelsjuka patienter inte har förmåga att känna om de mår bra eller dålig. Utan måendet hos oss beror på andra saker, läs inbillning så lyssnade hon inte på vad jag sa.
Det funkar så här att vara sköldkörtelsjuk. Man får kämpa med näbbar och klor för att få behandling och hjälp. Att tro att någon ska lyssna på dig, kan du helt glömma. Jag måste nu sänka min Levaxindos. Själv skulle jag vilja höja den lite för att få upp T4 lite till, det var det inte tal om. Att jag mår väldigt bra just nu måste beror på något annat. Ja vad ska man säga... det kanske är vädret som gör att jag mår bra!!! Fast jag borde kanske vara tacksam att jag får behandling över huvudlaget. Min förra läkare ville ju sätt ut behandlingen helt.
 
Nu är grillsäsongen i full gång i vår familj. Vi grillar alltid jättemycket i början av sommaren sen blir vi ofta helt less på grillat   

När jag hemma och var ledig gjorde jag grillspett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar