Bon Jovi, återhämtning och morsdagspresenter

Vad kom först hönan eller ägget? Det är lite av det jag frågar mig när jag ser tillbaka på de senaste två åren. Utlöste stress, utmattning och depression en autoimmun reaktion som drabbade sköldkörteln. Eller orsakade den autoimmuna sjukdomen i sköldkörteln utmattning och depression? Från början trodde jag att det var det sistnämnda men ju mer fakta och information jag fått har jag insett att det är tvärt om.

Jag tror alltså att det var stress utan återhämtning och prestationskrav som orsakade den autoimmuna reaktionen. Det har hänt förut i mitt liv vid flera tillfällen, bara att då har jag fått en annan autoimmunreaktion nämligen psoriasis.

Det får mig att inse att det är livsviktigt att få en balans i livet och att skapa tid för vila och återhämtning. Just av den anledningen har jag tagit lite ledig under nästa vecka. Jag begriper inte varför livet har en förmåga att accelerera i maj-juni?

En gång i tiden trodde jag att man inte kunde bli sliten av roliga saker. Nu vet jag att man behöver återhämtning även efter roliga saker.

Under veckan nu har jag varit och firat Elin som tagit studenten

Jag hade så gärna velat vara med och sett henne när hon hade sin bal men det gick inte ihop med jobb och allt. Utan jag och Lizette åkte och firade henne dagen efter istället. Stort Grattis finaste Elin! 

Vi har också varit i Stockholm på Bon Jovi tillsammans med våra vänner från Ludvika den här veckan.

Två fantastiskt roliga dagar fick vi. Konserten var inte den bästa jag varit på men som sagt vi har haft väldigt roligt ändå.

Jag har plus det också jobbat alla dagar utan de två jag var i Stockholm, så nu drar jag i handbromsen och stannar upp!! Nästa vecka ska få bli en vecka för återhämtning och reflektion.
På tisdag ska jag till vårdcentralen. Jag har fått remis för att göra en 24 timmars mätning av blodtrycket.

 Jag måste ju visa er vad jag fick i morsdagspresent!

Ett jättefin halsband och choklad!! De vet vad mamma gillar.

Som tack bjöd jag dem på paj och det funderar jag på om jag ska göra en när jag kommer hem idag också faktiskt.

I julklapp brukar min mamma få en shoppingdag i Karlstad med mat, fika och att hon får köpa sig en present. Det fick hon i julas också hon har sparat på den presenten för hon ville att vi skulle åka och köpa uteblommor.

Vi lunchade med syster Tessa också.

Detta har blivit en liten tradition och vi har alltid en väldigt mysig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar