Bilar, höstkänslor och 100 mikrogram Levaxin.

Letande efter en ny bil går vidare, vi letar efter en suv med 4 hjulsdrift. Micke måste kunna dra båten med bilen. Jag hade hittat en Ford Edge på en firma i Karlskoga. Bilen var jättefin, hade all tänkbar lyx. Jag har dock aldrig i mitt liv träffat på en mer oengagerad säljare. När det sen visade sig att AC:n var trasig utan att säljaren sagt något bestämde jag mig för att inte köpa bil på den firman. Fast jag kan inte låta bil att reta mig på säljarens engagemang. Han ringde inte upp, tog inte reda på de saker vi ville veta om bilen. Gav inga raka svar. På hans vägg hängde diplom om bästa säljare och nu efteråt är jag säker på att han har skrivit ut dem själv..

På fredag ska vi åka till Örebro och provköra 2 andra bilar fortsättning kommer att följa på detta lovar jag.......

Semestern är som sagt slut och vardagen börjar infinna sig. Barnen börjar längta tillbaka till skolan. Jag längtar också efter att de ska börja igen. 

På mitt jobb är det dock fortfarande semesterperiod vilket är samma sak som kaos och sjukt mycket att göra, plus att vi är lite underbemannade på min avdelning.
På fredagar turas vi om att ha med frukost och det är så himla mysigt och behövs verkligen när det är tung jobbat!

Det börjar faktiskt bli höst, det känns lite i luften och i morse när jag åkte till jobbet var det bara 10°C varmt ute.

Tidig höst är den bästa årstiden tycker jag. Det är så vackert och luften är så frisk att andas. Det är som om mitt liv får en ny start.

Nu har det verkligen varit så också. Jag har varit i väg och tagit nya prover och nu äntligen ligger jag ganska bra. Jag hade dock en önskan om att få höja dosen Levaxin till 100 mikrogram.

Jag vill pressa ner tsh till under 1,0.

Det känns som om jag börjar få mitt liv tillbaka. Jag har kunnat börja träna lite mer nu och orkar väldigt mycket mer.

Jag tog med mig min Linnéa på cykeltur i skogen här om dagen. Jag har också haft kraft kvar efter jobbet för att gå på promenader. Jag har liksom inte behövt tvinga mig att gå utan det har känts bra.

Jag ska prova att styrketräna snart men jag har fortfarande väldigt låg puls och är orolig att jag ska bli så där fruktansvärt yr som jag blev förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar