Gardiner, 11 år och ledigdag

Jag är trött idag men så jobbar jag också väldigt mycket just nu. Jag jobbar igen det jag var ledig under cykelveckan. Vilket innebär att jag har bara en fredag och en torsdag ledig på 14 dagar.
Idag är det i alla fall lite lugn på jobbet så jag hann få upp mina gardiner och putsa fönstren på rasten. Jag är inte världsbäst på att putsa fönster precis men så skitiga som dessa var kunde det omöjligt bli sämre och det vart det inte heller. Det blev väldigt trivsamt och fint tycker jag. Nu vill jag bara ha några kort på mina troll så blir det fullbordat. Jag har köpt gardinerna på Hemtex och tycker som mycket om dem, att jag har beställt lika till ett rum hemma också.
 
Igår var det 11 år sen Micke och jag träffades. Jag hade bjudit hem honom på fika och jag föll direkt. Det var väldigt kort tid efter att Magnus hade gått bort och jag borde kanske inte varit redo att hoppa in i ett nytt förhållande. Fast i mitt hjärta kändes allt så rätt så jag bestämde mig att följa mitt hjärta och tänk vad bra det blev ❤️ 
Vi tog ut den här dagen i förskott och firade den i onsdags genom att gå ut och äta sushi. Mina fina älskade Micke ❤️ min bästa vän och min trygghet. Han stöttar mig alltid i det jag vill göra. Han får mig framåt när jag behöver en spark i rätt riktning men han torkar också mina tårar när jag inte orkar eller är ledsen.

Nu har det snart gått en månad sen Micke kom hem och jobbade och jag har varit på mitt nya jobb i snart två månader. Det är svårt att utvärdera då väldigt mycket inte varit som det kommer att vara. Det har varit väldigt mycket som varit extra. Fast att det är underbart att ha honom hemma, det är det verkligen. Jag kan sakna min självsamhet ibland men att den minskat beror mer på att jag nu mera jobbar mycket mer än på att Micke är hemma. Det känns i alla fall bara positivt detta.
 
Som jag skrev så jobbar jag verkligen skitmycket just nu men i fredags var jag ledig. Jag har genom livet kommit fram till att man kan jobba mycket utan att bli sliten om man bara tillåter sig själv att återhämta sig.
För mig är promenader och få vara ute det absolut bästa jag vet. Helst med en bra bok eller en podd i öronen. Jag avslutade promenaden med 4 km löpning. Att jogg/springa kan vara en form av återhämtning faktiskt. Om man gör det för att det är skönt och utan prestation och det var precis det som jag gjorde. Helt mitt vanliga jag är jag inte än det känner jag. Jag vet att jag kanske känner efter lite för mycket också. Jag analyserar allt och det är det som det innebär att vara jag. Ofta kommer jag framåt av mina analyser men ibland kör jag fast och det är det som är svårt för mig när ska jag släppa en sak och gå vidare.

Det ska vara sommar nu och på fredagkväll ansträngde vi oss Micke och jag för att njuta. Vi satte oss på altanen och pratade. 
Vi fick lov att ge upp, efter att ha anstränga oss för att inte frysa ihjäl eller blåsa bort. Fy så jäkla kallt. Nu vill vi ha sommar på riktigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar