Jobb, födelsedagen och löpning

Regnet öser ner och när det gör det så känns det inte som att det spelar någon roll att jag jobbar helg. Morgonen har varit lugn på jobbet men däremot hade vi fullt upp igår eftermiddag med helg rekryteringen. Så vi håller tummarna för att ingen ringer sig sjuk idag
 
 men jag sitter här beredd!

När jag går av på söndag klockan 13.00 har jag en hel veckas semester!! Jag vet inte om det på var en så smart idé att jobba igen den veckan jag var ledig för Vätternrundorna, jag borde kanske tagit ledighet utan betalning. För att jobba igen tid när man redan jobbar heltid har varit tufft men nu är det gjort eller snart gjort i alla fall. Sen räknade jag inte med att jag skulle bli så sliten efter Vätternrundan heller. Som det känns nu så blir det ingen mer hel Vätternrunda för mig. Jag har bevisat att jag kan cykla den och har nu gjort det två gånger. Det är en av de häftigaste upplevelser man kan vara med om men det var inte riktigt värt hur jag mått efteråt. Jag blev så sliten att jag kände mig sjuk. Fast jag säger inte att jag inte kommer göra det igen men i alla fall kommer jag inte cykla själv någon mer gång.  
 
Jag har nu varit på mitt nya jobb i två månader och jag trivs superbra. Det har varit mycket att sätta sin in i men jag tycker det går jättebra för mig.

Om Magnus hade levt skulle han ha fyllt 50 år den 5 juli.


Varje år har barnen och jag firat hans födelsedag genom att gå ut och äta. Det gjorde vi även i år. Barnen fick välja en varsin blomma som vi satte på graven och sen åkte vi till farmor. Det blev en fin dag på alla sätt.
 
När jag jobbar helg så slutar jag ganska tidigt, så i söndags fick jag besök av den här tjejen. Min lilla Ellie bus ❤️.

Hon gillar att vara i lekparken och det gillar hennes bonus mormor också!
 
Det börjar bli högtid att sätta sig ner och göra en träningsplan för de kommande veckorna. Jag har två månader per år som jag har träningsvila. Det är nu från mitten av juni till mitten av juli och så december. Återhämtningen är lika viktig som träningen och att bestämma i förväg att man ska ha träningsvila funkar jättebra för mig. Nu när jag ska igång igen lutar det åt att det blir fokus på löpning ett tag. Gymmet känns inte lika lockande sommartid. När hösten kommer brukar jag har ett väldigt sug efter att få gå in i gymmet.  
Jag gjorde en 5 km tur igår och det kändes väldigt bra! Löpning är en bra träningsform just för att det går ganska snabbt att riva av ett pass. Fast det svåra med löpning är att få kroppen att hålla. Jag som egentligen är för tung för att springa måste vara väldigt försiktigt och det är det som kommer bli min stora utmaning. Träningen känns extra viktig nu när jag har ett mycket mer stillasittande jobb.
 
Jag har fått en ny passion, hemgjorda grillade hamburgare!

De ser inte så mycket ut för världen dessa men jäklar vad goda de var. Jag fin hackade jalapeños, lök och vitlök

Apropå goda saker så ska jag rekommendera en av mina favorit Cavor till er!

Du fyller glaset med frysta jordgubbar och sen Cavan, det är lyx tycker jag!

En annan lyx är att ha bubbelvatten hemma. Jag begriper inte att det ska vara så svårt att köpa nya kolsyrepatroner när det är slut. Fast det är tydligen jättesvårt för i min familj kan det ta flera månader att få dem utbytta!

Vilket gör att när man väl varit in och köpt nya känns även bubbelvatten som rena lyxen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar