Motivation, tummetott och mycket att göra

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag hade planerat den här veckan ganska noga men så blev Linnéa sjuk. Så idag kör jag halv dag VAB, till Louise kommer från skolan och kan ta hand om sin lillasyster en stund. Vi är lite kort om personal på jobbet just nu också. 

Jag måste träna just nu och vara flitig för annars kommer halvvättern blir skit jobbig men motivationen är som bortblåst ibland. Jag verkligen vill eller orkar känns det som. 

Fast jag gör det, jag håller mig till min plan och ofta blir det roligare när man väl kommer ut även om det som här om dagen kräkregnar. Men motivationen kom inte! Det lyste med sin frånvaro hela löppassen och jag funderade på hur jag någonsin kunnat sagt att löpning är roligt. Nog för att det faktiskt var en väldigt stor tillfredsställesle när jag väll kom hem och fick sluta springa och kunde konstatera att jag sprungit 4 km i kärkregn utan motivation.

Cyklingen har också gått tungt och jag lyckades trilla här om dagen. Jag hann inte få ur foten från trampan och skrapade knät, fick en blå skinka och jag tror att jag fått en spricka eller något i tummen för den har jag lite svårt att röra fortfarande.  

knät var ju det som klarade sig bäst faktiskt. När allt går trögt så börjar jag ofta tvivla på mig själv. Cyklade ett pass i motvind i lördags och då hade jag lust att gråta faktiskt. 

Det gäller att inte ge upp! För rätt var det är så vänder det! 

I måndag fick jag till årets bästa cykelpass! jag behövde det för självförtroendet! Jag var så lycklig efter detta och det gick fint att cykla trott att det gjorde ont i tummen. 

Kolla vad cool hon är min Linnéa.

Jag säger till Micke att vi inte ska planerar så mycket för vi måste ha lite tid att göra något som vi kommer på spontant när vi är lediga. Fast jag kan inte skylla på Micke för det är jag som har en schema som är totalt fullt. Det viktiga nu när det är så är ju att jag då inte får för mig att klämma in ännu mer för det är då det blir stressigt. 
Igår var jag till revisorn med BK-Filippas bokföring och fick den godkänd. Jag avgår nu som kassör. Det har varit lärorikt och jag känner också att jag blev styrkt över att jag klara av det men nej jag har gjort mitt nu och det är dags att lämna över till någon annan efter 2 år. 

Jag håller också på att planera detta

en löpartävling som jag och två vänner ska arrangera för andra året i rad. Det ska bli väldigt spännande.

Nästan allt jag planerat fram över är ju roliga saker som tur är det väntar ett 50-års kalas, halvvättern, midsommar, Vansbro simningen som jag ser fram mot med lite blandade känslor faktiskt brrr vad kallt det kommer vara. Jag som fryser i simhallen liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar