Slutat banta, simhallen och stulen olja

Jag tycker nu mera att jag inte stressar så mycket. Förr var mitt liv stress hela tiden men nu har det blivit sååå mycket bättre!!! 

Detta var en av de tankar som for genom huvudet på mig när jag åkte till jobbet igår. Men hallå vem försöker jag lura egentligen? där satt jag i bilen med en kall färdigstekt hamburgare i ena handen och en kaffekopp mellan stolarna!! Jag har möjligen blivit bättre på att hantera stressen. Jag blir liksom inte uppstressad över att jag kommer att äta min frukost i bilen på väg till jobbet men det är det enda jag blivit bättre på :) Jag är en tidsoptimist och i går morse var det ont om tid redan när jag vaknade och gick upp. Ändå plockade jag ur och i tvättmaskinen och hängde tvätten. Jag kommer alltid på något som gör att jag hamnar i ännu större tidsnöd än jag redan är. Känner mig faktiskt som ett hopplöst fall ibland. 

men men man ska ha mål här i livet och ett av dem är att stressa mindre. Andra mål i mitt liv hör ihop med träning, hälsa och personlig utveckling. 

Inga nyårslöften om att börja ett nytt liv med att banta och träna stenhårt. 

Utan jag tror jag för första gången i mitt liv satt upp rimliga mål.

Överst står

SLUTA BANTA!
Jag har liksom bantat i hela mitt vuxna liv så jag borde ju vara hur smal som helst men så är det ju inte. Jag har provat allt, precis allt och den enda dieten har avlöst den andra. Nu skiter jag i det, jag orkar inte mer. Jag tänker träna för att må bra, jag tänker äta det jag vet min kropp vill ha och inte äta det kroppen inte vill ha. 

En del av de råd man får är att äta som vanligt men efter att ha bantat så länge som jag gjort så vet man faktiskt inte vad som är vanligt längre. Jag ska försöka att tänka mat=näring till min träning. Jag ska alltså äta så jag blir starkare i kroppen och orkar träna så mycket som jag vill. Inte samtidigt försöka gå ner i vikt. 

Så fokus får nu vara på träningen. 200 träningspass ska genomföras 2015. 
Än så länge ligger jag på plus :)

Tanken är att genomföra halvklassikern. Det har jag skrivit om förut
Halvvasan 4,5 mil (skidor)
Halvvättern 15 mil (cykel)
Vansbrohalvan 1500 meter (simning)
Lidingöhalvan 15 km (löpning)

Träningen är i full gång!

I söndags var jag och Cina på Kalhyttan och åkte 10 km och igår 

Blev det 11.3 km. Jag har verkligen ingen teknik så det går så långsamt men vi märker att det går framåt i alla fall och balansen blir bättre och bättre och rädslan blir mindre och mindre. Men fy vad jag är rädd när det går nerför! 

Eftersom jag jobbat hela jul och nyår är jag ledig nu och då passade jag på att mysa lite extra med mina troll. 

Jag bjöd dem på pannkaksfrukost
och så lunch på kinan och en tur till simmhallen. 

Vi hade en mysig eftermiddag! Jag simmade 1000 m också, det var väldigt skönt för jag vaknade med en fruktansvärd träningsvärk efter all skidåkning.

Vi hade en jätte mysig eftermiddag tillsammans. Det ena som jag blev jättesur över var att något stal min duscholja, den jag fick av syster Tessa som jag skrev om i söndags. Jag vet vem det var men man kan ju inte liksom anklaga någon så känner jag. Fast jag över lever en duscholja det hade kunnat vara klockan eller telefonen eller något annat sånt. Fast men blir förbannad faktiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar