Skillnad, besiktad och olika barn

Ibland är det helt nödvändigt att ta en ny bild för att kolla skillnaden speciellt när det känns som om inget händer.

Något har ju hänt det ser till och med jag! Jag har 19 kg kvar till ett normalt BMI. Vet inte om jag kommer komma dit men det är så klart målet men en liten bit i taget. En hållbar livsstil!

Min duktiga Lollo har varit kreativ idag! 

I fredags var vi och besiktade hela ekipaget, det började inte så bra
Besiktningsmannen: ser att bilen inte är registrerad med dragkork, och ni har en husvagn efter så uppenbarligen har bilen dragkrok. 

Lite svårt att mörka det måste jag säga. Sen kollade han upp allt och vårt drag var typen som inte behöver registreras så allt var i sin ordning.    
Både bil och husvagn fick godkänt!  

Värmland är fullt av sjöar och små tjärnar. Det är en var anledningen till att jag köpte husvagnen. Vi ska kunna ta med oss den och bara åka till en fin plats och stanna över natten och fiska, gilla och mysa. 

Micke och jag tog en långtur i skogen med bilen igår för att leta efter såna platser. Det var verkligen svinkallt och högt uppe i höjden hade den kommit snö :( 

Ser ni det vita i på grangrenarna det är snö!  

Här om dagen när jag gick min skogspromenad såg jag ett rådjur på 10 meters håll. Den såg inte mig och kände tydligen inte lukten av mig heller för den gick alldeles lugnt förbi mig. Tyvärr fick jag inget kort på den för jag vågade inte röra mig. Jag andades knappt för att inte skrämma den. 

Naturen är så vacker.


Vacker är hon den här tjejen också. Linnet som hon har på sig har jag beställt åt henne. Det är Enderman, hennes favorit monster på Mindcraft. Hon blev så glad! 

Gustav var med när Linnéa fick linnet och han såg hur glad hon blev. Då sa han: Mamma vet du om en sak? Jag kan inte bli så glad som Linnéa, jag vet inte hur man gör. Men jag har tränat in och gör så här när jag ser att andra vill att jag ska bli glad. Så visade han sin glad gest. Vi pratade om det länge, Louise har ju också väldigt svårt för just detta. Man tror ju att de inte blir glada. Jag är jätte glad säger Gustav men varför kan ingen förstå att jag är det bara när jag säger det? Så åter igen har jag fått lära mig något nytt. Ett ja på frågan blev du glad betyder att de blev det även om det inte ser ut så! Jag tycker han är så duktig som förstår så mycket om sina hinder redan nu! Min fina Gustav


Jag gick inte i väg på någon majbrasa i år. Det verkligen vräkte ner regn men barnen gick i alla fall. Linnéa och jag hade haft shoppingdag vi hittade massa nya kläder båda två och avslutade med fika

Cola och kladdkaka var vad som fröken önskade sig. Det är inte så lätt att shoppa när man är en överaktiv tjej. Det blir så mycket intryck och så mycket runt omkring att hon oftast blir ännu mer hyperaktiv blir det riktig illa så kan hon inte ens ens svara på tilltal. Hon kan inte koncentrera så länge att hon klarar av att lyssna. Men är det bara hon och jag så kan jag känna av hela tiden och ta det lugnare, stanna upp och prata med henne. Kramas en liten stund eller bara vila benen funkar ganska bra. Fast kramas funkar bäst då gömmer hon sitt ansikte mot mitt bröst och stänger av det runt omkring. Detta är något som jag märkt hjälper otroligt bra.  

Igår starta jag dagen med en tidig morgon promenad. 

Tillsammans med min make och sen lite bowlingträning


Det är så roligt men så svårt. 

Idag har jag jobbat, vilat och tagit en promenad med Lollo, det är så skönt att få lite egen tid till att prata. 



2 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vilken skillnad Pillan, och besiktningen avklarad, det är underbart när det är gjort .

    SvaraRadera