Snödroppar, investering och en ångest fri semla

Snö och ännu mer snö. Det är vackert men jag vill ha vår!!! Det är kanske för tidigt att börja längta men drömma kan man väll få göra. 

Det var Semeldagen igår och det var ett uppvaknade för mig. Nytt år, nytt liv! Ja så startade jag som så många andra året i väldigt många år. Jag skulle gå ner i vikt och träna hårt. Efter år av bantande och kroppshat blev jag sjuk. Jag gick från att haft problem med övervikt, till ha problem med övervikt och en ätstörning. Min eviga strävan att bli smal, gav mig Bulimi. Jag var aldrig så sjuk att jag stoppade fingrarna i halsen för att kräkas med ångesten över att ha hetsätit kunde bli så stark att jag kräktes ändå. Uppvaknande igår var över att jag dragits med i all vikthest som man utsätts för den här tiden på året. Jag insåg det när jag först inte tänkte tillåta mig själv att köpa en Semla. Den sista tiden har jag känt mig extra missnöjd med mig själv och min kropp. Jag ska inte banta och jag får inte banta, för då blir jag sjuk igen. Det tog många år att bli frisk och jag undrar om inte problemet med ämnesomsättningen (Hypotyreos som jag nu medicinerar med Levaxin) uppstod på grund av all bantning. Så igår var det dags att börja jobba på det igen. Fram med all kunskap och verktygen från KBT:n. Jag börja med att köpa den där semlan och åt den fri från ångest. Vilket var en stor utmaning.  
Innan det sista snön kom nu. Kunde jag i alla fall se ett vårtecken i rabatten, snödropparna är på gång.
Det är verkligen kul att spraymåla saker och nu längtar jag verkligen till vården så jag kan stå ute och göra detta för jag tror det är bra att ha ventilation och munskydd. Jag blir lite tät av lukten. 

Har man ADHD har man ofta uppmärksamhetsstörning och på mig fungerar detta med att jag inte uppmärksammar eller registrerar vad jag gör. Jag kan alltså göra saker utan att det registreras som att lägga från mig saker. Det är många som inte har ADHD som också gör detta men skillnaden är att har man inte ADHD gör man det inte i samma omfattning som jag gör. Jag är så oerhört trött på att få vända hem igen på väg till jobbet för att jag inte kan komma ihåg om jag stängde av kaffebryggaren. Så nu har jag gjort en investering för 69kr på Biltema.
En timer som bryter strömmen till kaffebryggaren efter en inställd tid. På minde än en månad kommer jag ha tjänat in vad timern i minskade bränslekostnader. Fast det finns en poäng till jag slipper känna mig som ett hopplöst fall som aldrig kan komma ihåg vad jag gör och inte gör. Allt det för bara 69 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar