Monstera Varegata, långledigt och tålamodsprojekt

Finns det någon godare doft än den för Liljekonvaljer? Ja kanske men det är svårslaget. Jag plockade en hel bukett och satte på bordet. Fint och hemtrevligt. 

Aldrig tidigare i mitt liv har jag brytt mig om blommor och växter som jag gör nu. Jag skulle faktiskt kunna påstå att det är en hobby som liksom smugit sig på. Den största skillnaden är ju att det faktiskt överlever. Jag har i flera år velat komma över en Monstera Varegata och enda anledningen till att jag har velat det är för att de är ovanliga. Så när man syster kom över en stickling för ett tag sen var jag väldigt avundsjuk på henne. Tur för mig att jag har världens snällaste syster. För jag fick hennes absolut första skott. 
Som jag skrivit om innan så har jag psoriasisartrit och ibland har jag väldigt ont men för det mesta går det bra. Här om dagen svullnade mitt ena pekfinger upp och började göra ont. Svullnaden här nu gått ner lite men det är inte helt bra än.  Jag gillar inte att känna mig begränsad men den här sjukdomen begränsar min väldigt mycket i perioder. Det är egentligen inte styrkan som saknas utan det gör ont att lyfta. Jag är tack och lov fortfarande ganska stark även om jag inte tar 120kg i marklyft som jag gjorde innan jag fick den här skit sjukdomen. 

Nog gnäll om det nu. Långledigt har jag haft och fått ha Lollo hemma. Hon och jag tog med små tjejerna och kände på vattnet fortsätter det så här så kommer man snart kunna bada. Jag tycker det är underbart med solen just nu men jag är inte någon fan av värme. Så fortsätter detta kommer jag gnälla om det med.  

Nu är jag klar med mitt målar projekt. Det blev riktigt bra och jag gillar verkligen att möblerna kom till användning. Jag gillar återbruk överlag. Hitta sätt att använda gamla saker på eller bara renovera dem eller som nu då måla om dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar