Snabb sjuka, vårskor och Långfredagen.

Det är helt otroligt vad fort det kan gå att bli sjuk. Jag kände klockan tio att jag var lite yr. Jag åkte hem vid lunch, för jag skulle möta upp hantverkarna som skulle installera vår nya luftvärmepump. Ni vet hur mycket jag gnällt om hur kallt vi haft i vinter och elpriset. Värmepumpen är en investering för att få ner vår elförbrukning. När jag kom hem tog jag lite lunch. Sen skulle jag jobba hemifrån på eftermiddagen. Det orkade jag inte. De ska en del till att jag inte ens ska orka sitta med datorn i knä i soffan och jobba, som jag faktiskt har förmånen att kunna göra. Det gick inte, jag började frysa och kort efter hade jag nästan 40°C feber. Jag är helt övertygad om att katter känner på sig att man inte är friskt för hon brukar inte komma och ligga hos mig så nära. Hon kände att jag behövde närhet kanske 💖 Sen var jag sjuk i ganska exakt 24 timmar sen blev jag fisk lika fort som jag blivit sjuk så det var ju väldigt bra.   
Jag har ett väldigt stor hus och det betyder att jag har massa plats att samla på mig massa massa saker. Sen att jag har svårt att slänga saker gör ju inte saken bättre. Förra våren körde vi dock en stor rensning men jag har gått och saker kvar. 🙈 Så när jag var sjuk låg jag och slö surfade på nätet och fick syn på en  lyckta för 2 000kr. Jag blev lite osäker men tänkte att jag nog har en sån i källaren och mycket riktigt det hade jag. Så nu är frågan, sälja eller behålla?

Det börjar i alla fall kännas lite som vår ute. Det är inte varm som vår men vi har haft lite fint väder. Jag har till och med kommit i väg på promenad. Jag har också varit till Örebro, hälsat på Lollo och Daniel och köpt nya vårskor. 
Jag kände mig riktigt vårfin i kjol och nya skor. Fast jag och skor..... suck säger jag bara. Jag har ju såna problem med mina fötter så för hundrade gången borde jag lärt mig att jag inte kan köpa vanliga skor. Jag kan ha vanliga skor i max två timmar. Så istället fick jag köpa ett par till från Cinnemon som är gjorda för reumatikerfötter. Nu var inte skorna som jag inte kan ha så dyra men ändå en väldigt onödig utgift som jag hade kunnat bespara mig om jag bara använt min hjärna. 

Nu är det dags för Linnéa att börja ta körkort. Jag fick Handledarutbildningen för tredjegången i mitt liv. Fast detta var sista gången. För när Linnéa väl har körkort så har alla barnen körkort. 

Lollo kom hem igår och ska vara hemma över påsk 💖💖 mamma älskar! 
Vi brukar vara på långfredagstravet så här på långfredagen men i år kör vi en annan tradition. Kolla på alla motorcyklar som kör sin MC-premiär just på långfredagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar