Hjärtansdagen, pusselperiod och pyssel hemma

Tisdagmorgon och klockan är inte ens sju, vad gör jag uppe nu kan man ju fråga sig och ärligt talat så undrar jag också det 🙈 Så jag tänkte att jag skriver några rader innan det är dags att väcka Ninni och köra henne till bussen. 

Det är alla hjärtansdag idag 💖 så jag önskar er alla en fin dag. 

Förra helgen var Micke och jag till våra vänner i Ludvika och den här helgen har vi verkligen bara slöat. Jag är just nu inne i en pusselperiod. Det brukar vara så för mig med mina intressen att jag håller på med dem väldigt intensivt för att sen inte ha lust att göra det en enda gång till och just nu är mitt intresse pussel. Jesper kom hälsade på en eftermiddag och då fastnade han också i pusslet med mig. 🙈😂
Micke följde med Gustav så nu har han köpt sig en egen bil. Det är stor det där med första bilen. 

När jag tänker på det där med mina intressen. Så tänker jag på när jag skulle prova och börja måla. Då målade jag typ 25 tavlor på några veckor och sen ville jag så klart inte se åt en pensel på jättelänge. Eller när jag skulle baka kakor och bakade typ 10 sorter på en gång. Det blev så jobbigt och så stökigt överallt att jag inte bakade igen på 15 år efter det. Det enda intresse som hållit i sig är nog heminredning. När jag var i Ludvika köpte jag en bricka som passar ihop med mina nya köksgardiner sen testade jag att förnya hyllan i köket. Det är verkligen det roligaste som finns att få pyssla om hemma.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar