Rensa, städa och kasta ut

Nu är det höst på riktigt. Det har varit ganska tråkigt väder ett tag och jag har inte kommit ut på promenader som jag brukar.

Jag har pysslat inne, eller pysslat??? Jag har rensat hela mitt hus och det betyder ett enormt jobb som jag lagt ner. Jag är sån som sällan kastar saker. Jag är oerhört fäst vid mina saker och är en hamster utan lika, plus att jag dess utom gillar att köpa nya saker. Fast jag gillar att ha ordning också. Min ADHD gör att jag får panik av stök. Så har jag inte alltid varit utan förr var jag lika med stök överallt. Mitt problem med att slänga saker som inte används har blivit ett stort problem eftersom jag har ett hus på 280m².

Jag vet inte var det stora behovet av att få rensa ut kommit ifrån? Kanske för att livet är annorlunda en ny fas en fas där man har tid att tänka på sig själv kanske. Jag kastade i alla 4 hela släpkärror med grejer. Vi borde kanske ha sålt sakerna men jag vill bara bli av med allt så när ångan var uppe så åkte det mesta. Jag råkade dock slänga gamla spel till Nintendo NES till ett värde av 6.000-8.000 kr fast det är ju pengar jag aldrig haft får jag tänka och de kostade mig inte så mycket när jag köpte dem. 

Hur som helst är det en väldigt ordning hemma nu. Jag njuter av det, var sak på sin plats. 
Emil har köpt ny bil. Han är så lycklig och den är väldigt fin hans bil och när de kommer hem vill jag ju alltid laga något extra gott åt dem. Så Emil fick älggryta. 

Som sagt så blir jag alltid väldigt pysslig och huslig på hösten och sen på våren vill jag oftast inte göra något hemma knappt städa. Fast jag tappar det aldrig helt för oordning är jobbigt på riktigt. Ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar