Tåget tuffar och vi med det

När jag beskriver livet så visualiserar jag det ofta som ett tåg på väg framåt. Mina livsval är såna där växlar som styr in mig på en ny väg.

Ibland tuffar livet på i lagom fart, ibland går det för fort och man blir överhettad och måste stanna till hjulen svalnat. Ibland kliver man av tåget och blir stående på perrongen ett tag innan man vet vilket tåg man ska gå på för att fortsätta framåt. Det händer också att man hamnar på villovägar.

Nu hände det sig inte bättre än att mitt tåg spårade helt ur samtidigt som det körde in i en tunnel i november. Det är tufft att vara tonårsförälder och när ens barn inte mår bra, så mår man själv inte heller bra. Vi har liksom blivit stående med vårt tåg och några nya har inte kommit, utan vi var tvungna att fixa det vi har. Det har funkat ett tag men så har vi spårat ur igen. Det är med tillförsikt vi är uppe på rälsen nu och tuffar framåt igen. Rälsen är fixad och vi ser slutet på tunneln men vi är inte där än.

Även om det ibland känns som om livet är på paus så är det ju inte helt det. Nog har jag hunnit med en del det senaste halvåret trotts allt.

Det har varit jul. Det blev inte som vanligt men det blev bra ändå.


Det har blivit 2021 Vår Ellie har fyllt 5 år. Vi började renovera i badrummet.

Jag tapetserade om och fick mig ett helt eget sovrum. Det kan kanske låta lite oromantiskt att inte ens dela sovrum men det är det finaste vi gjort för varandra. Låta den andra partnern få sova. Jag snarkar som fan. Linnea och jag var till Lollo i Örebro och min Emil flyttade ihop med sin Sara i Hagfors.

Jag började känna av mina sprutor och började kunna röra mig igen, så det blev en hel del promenader. Till ett fall i trappen med en spräckt svanskota som följde satte stopp för det mesta.

Det blev lite varmare och ljusare och man kunde ana att det kommer en vår. Jag firade 8 år som rökfri. Lizette med familj flyttade till vår by och Lollo kom hem och hälsade på.

Doktorn var inte nöjd med resultatet av min medicinering och byte ut till en annan sort. Pappa fyllde år. Vi planterade frö som skulle bli plantor till växthuset. Jag blev klar i mitt sovrum och köpte nya skor. Linnea började på praktik hos mig.

Det blev påsk och jag testade på Healing. Hälsade på Emil och umgicks med våra prinsessor.
Emil fyllde år och Linnea provade på golf . 

Mick fyllde år. Vi kalkylerade på den blivande altanen och Ellie kom och sov hos oss. Jag premiär cyklade

Jag klarade det gröna kortet, vilket jag fortfarande är i chock över. Årsdagen för när Magnus gick bort kom med den enorma sorg och saknad den för med sig. 15 år är det sen han lämnade oss i ett förvirrat ögonblick. Lizette gör Kombucha som hon smaksatt med jordgubbar och då blev den där färgen på det. Jag har nya glasögon och mina prinsessor har varit hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar