Bröllopsdag, midsommar och Juni

Nu har jag verkligen börjat längta efter semester. Mickes och mina planer för resan upp till Lofoten är i fullgång. Vi vet inte exakt när vi kommer att åka i väg men några stopp planerade redan. Jag tycker det känns lite jobbigt att vara från mina barn så länge men Lollo är hemma och jag har inga små barn längre. Både Gustav och Linnéa vill att jag ska åka och ser fram mot att få vara själva med Lollo. Jag vet att det klara sig utan mig så det är inte problemet. Den största frågan är om jag klarar mig utan dom?

På jobbet har vi snart gjort två veckor av semesterperiod ett och allt är precis som det brukar vara, KAOS. Jag orkar inte ens beskriva eländet, för det skulle få er att tröttna väldigt fort. 

Eftersom jag inte skriver så ofta längre hinner det hända ganska mycket mellan gångerna.

Micke och jag har firat får 6:e bröllopsdag eller firat och firat har vi kanske inte gjort egentligen men vi spar den middagen till vi åker på semester. Det har också hunnit med att vara midsommar. Vi brukar ju alltid ha en stor midsommarfest med alla våra nästa och kära men de två senaste åren har jag jobbat så vi har fått ställa in. Nästa år hoppas jag verkligen att jag ska vara ledig! Det fick bli en liten lugn familjetillställning. Fast ingen midsommar utan lekar.

Jag överlät ansvaret för att ordna med midsommarlekarna till mina syskonbarn, det funkade finfint!

MEN Det absolut största som hänt sen jag skrev sist är att lilla Juni har kommit till oss!

Den lilla fröken tog i och för sig väldigt lång tid på sig. Lizette var beräknad till 15:e juni men hon är inte född förrän den 1:e juli.

Redan fredagen innan hon föddes var jag och hämtade Ellie som skulle vara hos oss under tiden Lizette var på sjukhuset. Vi tog en tur med husbilen.

Det hade hon sett fram emot, så det var en stolt och förväntansfull tjej som tog plats i framsätet bredvid morfar. Vi badade, köpte glass och var i lekparken. Det största problemet var att vi inte hade någon ström i husbilen. 12 volt hade vi men 240 volten funkade inte. Micke letade och letade och tillslut hittade han det. Det kan tydligen bli så att om man stänger av huvudsäkringen så har man ingen ström 🙈 Nu hade jag inte stängt av dem med flit utan kommit åt den och det var ju lite synd för hade jag stängt av den med flit hade det kanske inte tagit nästan ett dygn för Micke att hitta vad som var fel. 

Tre hela dagar stannade Ellie hos mig innan hon fick åka hem och träffa sin lillasyster.

Så vi hann med ganska mycket mys och bus. Jag måste säga att jag var ganska så sliten efteråt. Det känns att man inte har några små barn längre. Jag kan inte begripa hur jag okade ha 4 små samtidigt. Fast var sak har sin tid så är det så klart!

Den här fick jag av min man när vi var med Ellie och badade och åt pannkakor, han är för söt ibland min Mickis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar