Puzzelbitar, julpyssel och en junibebis

Jag har egentligen hur mycket som helst att berätta. Fast det blir svårare att skriva ju längre mellan gångerna det blir. Så jag tänkte att jag börjar här och nu utan en lång resumé.

Som jag skrev innan så är nog min ADHD diagnos en av de puzzelbitarna som jag saknat i mitt liv. Den passar verkligen in på många ställen i mitt livspuzzel. Saker får en förklaring och jag kan se på mig själv på ett annat sätt. Ett helt nytt sätt med mer kärlek och omtanke om mig själv.

Se vad jag åstadkommit i livet trotts att jag har ADHD! Det är kanske inte så konstigt att jag kört slut på mig flera, flera gånger för att få allt att fungera. Även om det kostat mig en hel del fysiskt så har jag faktiskt varit skitduktig som fixat det jag gjort genom åren. Ensam på veckorna med 5 barn hemma och de har fått både mat, städat, rena kläder, kärlek, omsorg och omvårdnad. Även om det ibland varit lite kaos.

Jaa mycket kaos har det varit faktiskt!! Med åren och tiden har jag insett att hela jag är ett stort kaos faktiskt. Fast det kan faktiskt ha sina fördelar det med, i lördags när jag jobbade. Vaknade jag 06:38. Jag trodde först att klockan gick fel. för var hon 06:38 hade ju jag redan börjat. Det hade jag!!!!! 07:07 klev jag in på jobbet och då ska ni också veta att jag har 22 km att åka dit.

Fast med att jag fått min diagnos kan jag tänka att jag alltid gör mitt bästa och att det kanske är mänskligt att försova sig någon gång och inte tänka att jag är den sämsta människan i världen för att jag gjort det.

Nog om det nu julen närmar sig och vi går snart mot ljusare tider. Mörkret tar alltid hårt på mig och jag blir så sjukt trött. Ja fast allt beror ju på vad man jämför med. Jag är väldigt pigg om jag jämför med förra hösten och vintern men då jag ju sjuk, så det ska jag kanske inte jämföra med.

När det blir höst och vinter så blir jag alltid väldigt sugen på att pyssla hemma. Har jag bara tiden så älskar jag att pynta och fixa.

I år har jag till och med varit i skogen och lockat mossa och annat smått.

Till jul får jag också hem alla mina barn. Som jag ser fram mot det!
Jag har grejat och gjort ordning ett gäst rum så Emil och Elin ska ha någonstans att sova. Jag är jättenöjd även om det var kaos när jag stod på trappstegen och tasslade med ljusnät, gardiner och verktyg.

Nöjd är jag också att jag kom ut på en promenad igår 

9,4 km blev det och jag tänker vara nöjd med att jag promenerar i alla fall. Jag skulle ju helst vilja få till lite träning också.. jag jobbar på det i alla fall. 

Min duktiga lillasyster har stickat den här mössan åt mig. Det är stickat med ett reflex garn så jag syns i mörkret! Visst är hon duktig?

Förra helgen som jag var ledig, kostade Micke och jag på oss att åka på SPA
Julbord och varmt bad på Sätra Brunn. Det var jättemysigt!
 
En annan väldigt mysig sak är detta!

I juni kommer det en bebis till!! Jag ska bli "mormor" igen!
 
Mormor är nog det bästa jag någonsin har fått äran att vara.
Jag lånade lillskrutta under veckan. Vi bakade pepparkakor, lekte kurragömma och sen sov hon kvar hos oss. Låg tätt, tätt intill mig och sparkade på sin morfar :) så mycket kärlek. Älskade unge <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar