Yrsel, promenader och kurragömma

God morgon!
Igår morse utmanade jag mig själv: Vaknar jag av mig själv, så jag hinner till jobbet om jag stänger av klockan helt när den ringer? 
 
Det gick så där kan jag säga. Nog för att jag är extremt van att stressa på morgonen, jag har gjort det hela mitt liv. Så blev den här utmaningen för tuff, jag hade fixat det om det inte varit snö ute.
 
Idag hade jag idag bestämt mig för två saker
1 gå upp när klockan ringer,
2. ställa ett extra larm i fall att jag stänger av det första.
Det funkade! Jag var extra tidigt till jobbet och jag fick en lugn och ostressad morgon. Vilket verkligen är så himla skönt, jag tror jag börjar bli för gamla för att stressa.   
 
I fredags hade jag en efterlängtad ledig dag.
Jag passade på att få mig ett morgonpass på gymmet. Frukost och gymmet, bättre start på dagen kan man inte få. Fast jag vet dock inte vad som hände i fredags för jag blev sjukt snurrig i huvudet och det ville inte släppa sen heller. Jag vet inte om det är sviter efter Borrelia som sitter i än.
 
Fy vad jag tycker november är trist. Det skulle inte sitta helt fel med en Teneriffa resa just nu! Kan inte göra annat än att längta tillbaka. Jag ska tillbaka dit någon gång!! Fast i år blir det ingen resa :(
De har kommit lite snö i alla fall så det blev lite ljusare.
 
Igår var jag barnvakt åt den här lilla tjejen.
Bästa fina Ellie bebis, hon älskar att leka kurragömma och jag älskar att få leka med henne.  

Jag tycker själv att jag är väldigt duktig med att komma i väg på promenader. Jag borde gå på en gång efter jobbet så jag inte behövde gå i mörkret. Fast man kan inte få allt bättre en mörk promenad än ingen alls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar